همشهری آنلاین: یکی از کارشناسان ارشد بررسی پرونده سقوط هواپیمای پرواز MH۳۷۰ مالزی گفت: خلبان این هواپیما با قصد قبلی آن را به سمت آب هدایت کرده است.

سقوط هواپیمای مالزی

به گزارش ایسنا، "لاری وانس" که همچنین مسئول رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای پرواز سوئیس ایر ۱۱۱ بوده است، اظهار کرد: مطمئن هستم پرواز MH370 مالزی در آخرین لحظه‌های پرواز تحت کنترل خلبان بوده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در مسیر پرواز کوالالامپور به پکن با ۲۳۹ سرنشین در ماه مارس سال ۲۰۱۴ ناپدید شد. گفته شده است در صورتی که لاشه این هواپیما تا ماه دسامبر پیدا نشود عملیات جستجوی آن به حالت تعلیق در می‌آید.

به گفته این کارشناس، یک نفر هواپیما را به سمت آب هدایت کرده است و هیچ تئوری دیگری برای بررسی وجود ندارد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به رغم عملیات گسترده جستجو در مناطق جنوبی اقیانوس هند هیچ نشانه‌ای از لاشه این هواپیما پیدا نشد به استثنای قطعه‌ای که به لحاظ فنی "فلاپرون" نامیده می شود و ترکیبی از دو قطعه به نام‌های "فلاپ" و "شَهپَر" در بال هواپیما است. این فلاپرون آسیب‌دیده، سال گذشته در حوالی جزیره "رئونیون" در جنوب غربی اقیانوس هند کشف شد.

به گفته وانس، آسیب‌دیدگی روی فلاپرون آشکار می سازد که هواپیما به عمد توسط خلبان یا هر فردی که در آن لحظه آن را هدایت می کرده به عمد به سمت اقیانوس هدایت شده است.

فلاپ یا "بال‌چه" فقط در مواقع بلند شدن یا فرود آمدن توسط خلبان باز می شود. وانس می‌گوید: هرگز تا زمانی که کسی عمدا فلاپرون را باز نکند امکان عملکرد خودبه‌خودی آن وجود ندارد و بنابراین کسی که در آن زمان هواپیما را هدایت می کرده به عمد آن را باز کرده تا آماده فرود شود.

وی تاکید کرد: با این شواهد این احتمال زیاد است که فردی در لحظه پایانی هواپیما را در کنترل داشته و ما به دنبال شواهد بیشتر برای اثبات این اظهارات و کشف جزئیات بیشتر هستیم.

کد خبر 341811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha