همشهری آنلاین: یگان تکاوران کوهستان و هوابرد دریایی که در قالب نیروهای ایرانی در مسابقات رزمایشی روسیه ۲۰۱۶ شرکت دارند، پس از کسب موفقیت زمانی و اثبات توانایی های رزمی خود در مراحل مختلف عملیاتی، توانستند مجوز ورود به مراحل بالاتر این رقابت ها را کسب کنند.

مسابقات

به گزارش ایرنا، در رقابت های شماره یک شامل صعود تیمی از صخره مصنوعی، تکاوران ایرانی پس از نظامیان روسی در جایگاه دوم قرار گرفتند و جایگاه سوم و چهارم هم به چین و قزاقستان رسید.

بنا به اعلام پایگاه خبری مرکز برگزاری این مسابقات در یکی از میادین نظامی روسیه انجام شد، در بخش صعود انفرادی از صخره مصنوعی تیم ایران پس از روسیه، چین و قزاقستان در جایگاه چهارم قرار گرفت.

تکاوران ایرانی در مجموع این دو مرحله و همچنین مراحل عبور از موانع و تیراندازی کوهستانی توانستند استانداردهای لازم حضور در مرحله بعدی مسابقات را کسب کنند.

دو مرحله بعدی رقابت ها در یک منطقه کوهستانی دیگر و همچنین کوه های آلبروس در جمهوری کاراچایوو چرکسیا در منطقه قفقاز روسیه برگزار خواهد شد که پنجشنبه 21 مرداد پایان می یابد.

همچنین براساس گزارش اعلام شده، در نخستین مرحله از مسابقات هوابرد دریایی این رقابت ها که در منطقه دریایی کالینینگراد در دریای بالتیک برگزار شد، واحد نظامی ایران امروز و در مرحله نخست 18 و دور دوم 14 امتیاز کسب کرد و پس از چین، روسیه و قزاقستان در جایگاه چهارم ایستاد.

هنوز برنامه و زمان بندی برگزاری مراحل بعدی مسابقات این رشته که جمعه هفته آینده (22 مرداد) پایان می یابد، اعلام نشده است.

در مسابقات رزمایشی 2016 روسیه که شبه جنگی و با حضور 57 گروه از 17 کشور در مناطق مختلف این کشور و همچنین قزاقستان برگزار می شود، حدود 200 نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی به فرماندهی سردار سرتیپ ولی معدنی شرکت دارند.

براساس برنامه اعلام شده، نیروهای ایرانی در رشته های تانک، یورش، هوابرد، دریایی، غواصی عمیق و کوهستان شرکت دارند.

افزون بر روسیه و قزاقستان به عنوان میزبان، نیروهای منتخب چین، ونزوئلا، ارمنستان، مغولستان، صربستان، کویت، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، بلاروس، یونان، جمهوری آذربایجان، مصر، نیکاراگوئه، آنگولا و زیمبابوه در رقابت ها شرکت دارند که برای کسب برترین جایگاه ها در 23 رشته تلاش می کنند.

نخستین دوره بازی های نظامی بین المللی به ابتکار شویگو وزیر دفاع روسیه سال 2015 در 11 میدان واقع در سه منطقه نظامی این کشور با حضور 1200 نیرو از 16 کشور برگزار شد.

کد خبر 342181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha