شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

فیلمساز سرشناس چینی با دفاع از انتخاب مت دیمن برای ایفای نقش در پروژه «دیوار بزرگ»، اعلام کرد هرگز واقعیت‌های تاریخی کشورش را فدای انتخاب یک بازیگر آمریکایی نمی‌کند.

سینما جهان

به گزارش همشهري، پس از انتشار نخستين تيزرهاي تبليغاتي فيلم سينمايي ديوار بزرگ كه ديمن يكي از نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كند، برخي كارشناسان و منتقدان چيني از حضور اين ستاره هاليوودي در فيلمي درباره تاريخ سرزمين اژدها انتقاد كردند.

ژانگ ييمو كه اين پروژه 140ميليون دلاري را با مشاركت و همكاري آمريكايي‌ها كارگرداني كرده، در پاسخ به منتقدان فيلم گفت: «ديوار بزرگ از بسياري جهات مخالف آن چيزي است كه شما فكر مي‌كنيد. براي نخستين بار فيلمي به عمق فرهنگ چين رفته و با همكاري يكي از بزرگ‌ترين گروه‌هاي بازيگري چيني، داستاني را در مقياس جهاني تعريف كرده است.»

ديمن در اين فيلم حماسي به نقش سربازي در چين باستان ظاهر شده كه به جنگ شياطين مي‌رود. مخالفان ديوار چين مي‌گويند استفاده از يك بازيگر سفيدپوست آمريكايي معنايي جز نژادپرستي و نجات دنيا به‌دست سفيدپوستان نمي‌دهد. ييمو كه فيلم‌هايي چون «قهرمان» و «خانه خنجرهاي پران» را در كارنامه دارد، در پاسخ به اين اعتراض گفت: «فيلم 5قهرمان دارد كه 4 نفر آنها بازيگران چيني هستند و حضور ديمن، يكي از نقاط عطف داستان است.

اصلا ماجرا درباره ساخته شدن ديوار چين نيست.» قرار است ديوار چين اواخر سال‌جاري ميلادي در چين روي پرده برود و اكران آن در آمريكا براي سال 2017 برنامه‌ريزي شده است. ييمو 64ساله كارگردان مراسم افتتاحيه بازي‌هاي المپيك پكن 2008 بود.

کد خبر 342338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha