جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گرچه همه راه‌های سینمای ایران در شهریورماه به اکران «فروشنده» ختم می‌شود و کارشناسان فروشی رؤیایی برای هفتمین فیلم اصغر فرهادی پیش‌بینی می‌کنند، بازار بلیت‌فروشی در اوج گرمای تابستان همچنان داغ است و تازه‌ترین فیلم‌های روی پرده در بالا و پایین جدول فروش جا خوش کرده‌اند.

فیلم

به گزارش همشهري، «لانتوري» رضا درميشيان كه با قيد نامناسب براي گروه سني زير 16سال روي پرده سينماها رفته، در 2هفته اخير ميزبان صدها كودك و نوجوان بوده و فروش آن نشان‌دهنده استقبال خوب تمام اعضاي خانواده از اين فيلم است. هر چند سخنگوي شوراي صنفي نمايش معتقد است وزارت ارشاد و سازمان سينمايي بايد ضمانت اجرايي رده‌بندي فيلم‌ها را تضمين و با متخلفان برخورد قانوني كنند.

  • نظارت بيشتر ارشاد

غلامرضا فرجي در اين‌باره به همشهري مي‌گويد: «به‌طور طبيعي وقتي از طرف وزارت ارشاد براي يك فيلم محدوده سني گذاشته مي‌شود، سينماداران بايد آن را درنظر بگيرند و اعمال كنند اما متأسفانه برخي صاحبان سينما به اين ماجرا بي‌توجه هستند. يك دليل آن علاقه به فروش بيشتر فيلم و دليل ديگر اصرار تماشاگران است. با توجه به اهميت موضوع، وزارت ارشاد بايد نظارت خود را بيشتر و سينماداران را درصورت لزوم توبيخ كند. بر اين اساس، مي‌توان مجوز اكران يك سينما را به‌دليل بي‌توجهي به نظام رده‌بندي يك فيلم پس از 2هفته گرفت.»

  • پرفروش و كم‌فروش

لانتوري كه از همان آغاز پرقدرت ظاهر شده بود، در مدت يك هفته از مرز فروش يك ميليارد و 700ميليون تومان گذشت و صدرنشين جدول فروش هفتگي در ميان فيلم‌هاي تازه شد. «امكان مينا» كمال تبريزي هم كه همزمان با فيلم پرحاشيه درميشيان روي پرده رفته، هنوز نتوانسته به فروش 100ميليون توماني برسد و بعيد است در روزهاي آينده اتفاقي خاص براي آن رقم بخورد. لانتوري 26سينما در تهران در اختيار دارد و فروش آن در شهرستان‌ها 400ميليون تومان اعلام شده است. ديگر فيلم پرفروش روي پرده، «زاپاس» برزو نيك‌نژاد است كه فروش آن در سراسر ايران به رقم 3ميليارد و 600ميليون تومان رسيد.

  • شروع خوب براي ناردون

در هفته‌اي كه گذشت، «ناردون» به كارگرداني سيروس حسن‌پور در سينماها به نمايش عمومي درآمد و فروش خوب آن نشان داد تبليغات پيش از موعد در كنار حضور بازيگران طناز و داستان كمدي، همچنان تماشاگران را جذب مي‌كند.
فروش 2روز اول اين فيلم فقط در تهران 120ميليون تومان بود كه در مقايسه با اكران افتتاحيه و ركوردشكني لانتوري قابل توجه به‌نظر مي‌رسد. نمايش ناردون در شهرستان‌ها هنوز آغاز نشده و تنها يك سينما در مشهد آن را روي پرده فرستاده است.

جدول

کد خبر 342951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha