دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

طی ۲۴ ساعت ۲ کودک عامل حمله انتحاری در ۲ شهر، یکی در ترکیه و دیگری در عراق دیده شدند.

عملیات انتحاری

اولي متأسفانه موفق شد و جان خودش و ده‌ها نفر ديگر را گرفت و دومي قبل از آنكه بتواند كمربند انفجاري‌اش را فعال كند در كركوك عراق دستگير شد. اين دو واقعه كه طي 24ساعت روي داد، بار ديگر چهره كم‌سابقه خشونت غيرانساني تروريسم در شكل جديدش در خاورميانه را به رخ كشيد.

مقامات تركيه تأييد كرده‌اند عامل انتحاري كه عروسي شنبه‌شب كردها در شهر غازي‌عينتاب در جنوب شرقي تركيه را به عزا تبديل كرد، يك دختربچه 13ساله بوده‌است. اين انفجار كه 51 كشته و ده‌ها مجروح به جا گذاشته به داعش نسبت داده‌ شده ‌است. ديروز مقامات امنيتي عراق از يك انفجار انتحاري مقابل حسينيه‌اي در شهر كركوك در شمال عراق خبر دادند. در اين انفجار 10نفر كشته شدند. همزمان اما نيروهاي امنيتي يك پسر نوجوان 14ساله را دستگير كردند كه قصد داشت مواد منفجره همراه خود را در كركوك منفجر كند.

گروه تروريستي داعش بارها تصاوير و فيلم‌هايي از كمپ‌هاي آموزشي منتشر كرده كه مخصوص آماده‌كردن كودكان از 5تا 15ساله براي انجام عمليات انتحاري است. در اين تصاوير صدها كودك درحالي‌كه لباس نظامي پوشيده‌اند در صف‌هايي مشغول آموزش ديدن هستند. برخي از اين كودكان كه از مناطق آزادشده از اشغال داعش در سوريه و عراق گريخته‌اند، خاطرات هولناكي درباره آموزش عمليات انتحاري تعريف كرده‌اند.

استفاده از كودكان به‌عنوان عامل انتحاري تنها مختص داعش نيست و گروه‌هاي تروريستي ديگر مانند بوكوحرام هم از كودكان براي اين منظور استفاده مي‌كنند. به تازگي گزارش‌هايي درباره افزايش شمار كودكان ربوده شده در پاكستان منتشر شده و بيم آن مي‌رود كه از اين كودكان براي انجام حملات انتحاري استفاده ‌شود.

کد خبر 344056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha