همهشری آنلاین: منابع اطلاعاتی غربی با اشاره به بیماری رئیس‌جمهوری مصر از تلاش‌های هدفمند برای فراهم کردن مقدمات جایگزینی جمال مبارک به جای پدرش در رأس قدرت خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، روزنامه word tribune به نقل از منابع اطلاعاتی غربی نوشت: حسنی مبارک از زمان سفری که قرار بود، درماه رمضان به عربستان انجام شود؛ تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد، اما سفر مذکور به علت این بیماری لغو شد و رسانه‌های گروهی بدون ارائه هیچ توضیحی درباره دلایل لغو این سفر علام کردند: مبارک با عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در تماسی تلفنی گفتگو کرد.

اما این منابع تاکید کردند: بیماری مبارک وخیم نیست؛ هرچند وی از ضعف جسمی رنج می برد.

همچنین این روزنامه به نقل از یک منبع دیگر با اشاره به اینکه مبارک بیش ازهر زمان دیگری از احتمال مرگ خود مطلع است، نوشت: این احتمال وجود دارد که طی هفته‌های آتی، حضور جمال مبارک پسر وی در رسانه‌های گروهی پررنگ شود.

به گفته این منبع، رئیس‌جمهوری مصر بسیار ضعیف‌تر از آن است که بتواند مسافرت کند و حتی پزشکان با سفر وی در هفته جاری به آلمان برای مداوا مخالفت کردند.

در ادامه این خبرآمده است: وخامت حال مبارک، تلاش‌های هدفمند برای زمینه‌سازی جانشینی جمال مبارک را که اخیرا به جای پدرش ماموریتهای دیپلماتیکی حساسی را دراروپا و آمریکا انجام داد، سرعت بخشید.

این درحالی است که سردبیر روزنامه الدستور مصردرحال حاضر به علت انتشار اخباری درباره بیماری حسنی مبارک به اتهام شایعه پراکنی تحت محاکمه است.

کد خبر 34430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز