ميانگين سن ميني بوسهاي تهران اكنون 26سال است و 11سال از سن فرسودگي هر كدام از آنها گذشته است. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه 15اولويت براي ناوگان اتوبوسراني پايتخت در سال 95احصا شده كه هر يك بهعنوان پروژهاي پر اهميت، بايد مديريت شده و مورد توجه قرار گيرد، اظهار كرد: اولويت اول، حذف 2هزار دستگاه ميني بوس 100در صد فرسوده تهران است كه بهمنظور تبديل اين دو هزار مينيبوس به تاكسي، مجوزهاي لازم را نيز دريافت كردهايم.
مازيار حسيني با بيان اينكه تعداد اتوبوسهاي جديد تك كابين و اينكه قرار است وارد كدام خطوط اتوبوسراني شوند و نيز تعداد اتوبوسهاي جديد دو كابين و اينكه قرار است وارد كدام خطوط بيآر تي شوند، اولويت بعدي اتوبوسراني است، تصريح كرد: تعديل كاركنان شركت واحد از طريق ارائه تسهيلات تشويقي به متقاضيان يا انتقال آنها به بخش خصوصي، البته با جلب رضايت كامل ايشان و توجه ويژه به مسكن كاركنان اين مجموعه از طريق حمايت از تعاوني مسكن اين شركت، 2اولويت ناوگان اتوبوسراني در حوزه منابع انساني است.
وي با تأكيد بر اينكه بايد سطح عملكرد خطوط بيآر تي را بهعنوان سامانهاي كارآمد ارتقا دهيم، بهنحوي كه اين بهبود كاركرد براي مردمي كه هر روز از اين سامانه استفاده ميكنند، محسوس و ملموس باشد، اضافه كرد:
ورود اتوبوسهاي با گاز طبيعي مايع يا الانجي به ناوگان اتوبوسراني كه مسائل و مشكلات اتوبوسهاي با گاز طبيعي فشرده يا سي ان جي را ندارند و معرفي اَپهاي شركت واحد بهمنظور اطلاع عموم شهروندان و فراگيركردن آن در شهر و حتي هماهنگكردن آن با اَپهاي مترو و تاكسيراني از ديگر اولويتهاي ناوگان اتوبوسراني است. حسيني همچنين از بازطراحي ايستگاههاي اتوبوس و مترو با كمك ادبيات و فرهنگ خبر داد و اضافه كرد: «گوياسازي رنگي» با استفاده از طيفي از رنگها در بازطراحي ايستگاهها و خطوط موجود اتوبوس و بيآرتي، به موازات «پوياسازي فرهنگي» با الهام از فرهنگ فاخر و ادبيات غني كشورمان، موضوعي است كه آن را در طراحي خطوط و ايستگاههاي جديد مترو نيز مورد توجه قرار خواهيم داد.
نظر شما