همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از وضعیت بارانی در شمال کشور خبر داد و برای نواحی مرکزی و تهران پیش‌بینی باد و گرد خاک دارد.

باران

معصومه احمدی در مصاحبه خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در بخش‌های ورود سامانه بارشی به شمال کشوراز اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی و به تدریج در بخش‌های از شمال شرق کشور، کاهش محسوس دما بین 4 تا 8 درجه را به ویژه در بخش‌های شمالی کشورمان خواهیم داشت و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سامان بارشی تا روزهای ابتدایی هفته آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد ادامه داد: اوج و شدت بارندگی‌ها را در روز شنبه (27 شهريور) به ویژه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان شاهد خواهیم بود در نتیجه آبگرفتگی معابر عمومی در این مناطق دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی با اشاره به بخش‌های جنوبی کشور گفت: در استان هرمزگان نیزاحتمال بارش‌های خیلی خفیف و پراکنده وجود دارد.

احمدی افزود: با افزایش سرعت باد در بخش‌های از مرکز کشور در جنوب استان سمنان بخش‌های جنوبی و مرکزی استان تهران بخش‌های از استان قم، مرکزی، شمال اصفهان و حتی استان البرز وقوع پدیده گردو خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دمای هوای تهران در گرمترین زمان به حدود 33 و حتی به 34 درجه خواهد رسید گفت: در ساعات بعد از ظهر رشد ابر را خواهیم داشت.

کد خبر 346517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha