همشهری آنلاین: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۲ فروند شناور ساخت مهندسان داخلی امروز دوشنبه به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس پیوست.

شناورها

به گزارش ایرنا، سردار مرتضی زارعی افزود: این شناورها شامل شناور رزمی شهید ناظری و شناور امداد ونجات سار است که به ترتیب در موسسه شهید محلاتی بوشهر و موسسه شهید درویشی بندرعباس طراحی و ساخته شده است.

وی بیان داشت: شناور شهید ناظری که با یک مرتبه سوخت گیری قابلیت اعزام به دریای سرخ و مدیترانه را دارد با پیوستن به نیروی دریایی سپاه از نیرویی با بُرد و ماندگاری کم در دریا ، به نیرویی دور بُرد و ماندگار در پیمایش دریایی در آبهای دور تبدیل شد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهارکرد: این شناور ایرانی دارای 55 متر طول، 14 متر عرض و 15 متر ارتفاع است که با قابلیت حمل 100نیرو ، شناوری بالگردبَر نیز محسوب می شود.

زارعی گفت: دریانوردی طولانی از دیگر ویژگی های شناور چند منظوره شهید ناظری است که پایداری در دریای مواج و ماندگاری طولانی سبب می شود تا انواع شلیک ها از این شناور دقیق تر و با بُردی طولانی تر آتش شوند.

وی با بیان اینکه شناور بومی سار نیز دیگر شناور ایرانی بود که امروز در آب های ساحلی خلیج فارس در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست، افزود: خط تولید شناور سار با هدف امداد و نجات دریایی راه اندازی شده که برای عملیات های امداد و نجات در خلیج فارس و دریای عمان کاربرد دارد.

کد خبر 346903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha