چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

در دومین روز از عملیات ارتش عراق در ۳ محور در شمال و غرب این کشور علیه مناطق تحت اشغال داعش، بخش‌های بزرگی از حومه موصل و همچنین استان انبار آزاد شده‌است.

عراق

منابع عراقي اعلام كرده‌اند كه نيمي از منطقه شرقاط در حومه جنوبي موصل اكنون در كنترل ارتش عراق است. آزادسازي كامل اين منطقه، موقعيت ارتش عراق را براي عمليات آزادسازي شهر موصل تقويت مي‌كند. ديروز تصاويري از ورود نيروهاي ارتش عراق به مركز منطقه شرقاط منتشر شد. در همين حال نيروهاي عراقي جزيره حديثه در استان انبار در غرب را هم به‌طور كامل از اشغال داعش خارج كرده‌اند. در اين عمليات كه با حضور نيروهاي ارتش و همچنين عشاير عراق انجام شده، جزيره حديثه در 160كيلومتري شرق شهر حديثه در استان انبار آزاد شده و نيروهاي عراقي به سمت جزيره البغدادي حركت كردند.

فرمان شروع اين عمليات در شمال و غرب عراق را حيدرالعبادي نخست‌وزير درحالي‌كه براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك به سر مي‌برد اعلام كرد. ديروز دبيركل وزارت پيشمرگ‌ها در اقليم كردستان عراق اعلام كرد، بغداد، اربيل و واشنگتن در مذاكراتي درباره جزئيات عمليات موصل به توافق رسيدند و به همين‌خاطر عمليات آزادسازي اين شهر با سرعت آغاز خواهد شد.

برخي منابع عراقي گفته‌اند كه واشنگتن شرايط نخست‌وزير عراق را براي نحوه مشاركت نيروهاي كرد و شيعه در اين عمليات پذيرفته است. آمريكا با مشاركت نيروهاي مقاومت مردمي شيعه موسوم به حشدشعبي در اين عمليات مخالفت مي‌كرد. دولت عراق اما با توجه به توانايي اين نيروها در نبردهاي 2سال اخير عليه داعش در نقاط مختلف عراق، بر حضور اين نيروها در عمليات آزادسازي موصل اصرار دارد. از سوي ديگر فرماندهي ستاد ارتش فرانسه اعلام كرده‌ كه ناو هواپيمابر شاردوگل اين كشور براي مشاركت در عمليات آزادسازي موصل راهي مديترانه شده‌است.

کد خبر 347108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha