همشهری آنلاین: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این که با احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا برای انتخابات سال آینده رایزنی می‌کنیم، گفت: این تشکل در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی ورود می‌کند.

مصباحی مقدم

به گزارش ایرنا، غلامرضا مصباحی مقدم چهارشنبه (7 مهر) در نشست خبری با بيان اين خبر افزود: برای رسیدن به نامزد اصلح در تعامل با احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا گام بر‌می‌داریم.

وی ادامه داد: برای انتخاب نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌ها رایزنی می‌کنیم و با مشورت آنان به جمع‌بندی می‌رسیم.

مصباحی مقدم یادآورشد: هنوز به مصادیق نامزدها ورود پیدا نکرده‌ایم و نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظر داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت مبارز در انتخابات سال آینده به طور مستقیم به انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ورود پیدا می‌کند و به طور غیر مستقیم نیز به انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان‌های کشور وارد می‌شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: شورایی از فعالان سیاسی تشکیل می‌دهیم که از این شورا هیات رئیسه‌ای انتخاب می‌شوند و کار را دنبال می‌کنند.

مصباحی مقدم به جلسه روز گذشته این تشکل اشاره کرد و گفت: در این جلسه گزارشی از کمیته انتخابات و دیدارهای صورت گرفته با احزاب و فعالان اصولگرا به شورای مرکزی ارایه شد.

وی یادآور شد: جامعه روحانیت مبارز با توجه به تقاضای احزاب اصولگرا به انتخابات شوراهای اسلامی نیز ورود پیدا می‌کند و برای این انتخابات تدبیر خواهد کرد. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در این زمینه شورایی از همه گروه‌های اصولگرا از جمله تعدادی از خانم‌ها تشکیل می‌شود.

  • جبهه پایداری را مستقل از احمدی نژاد می‌دانیم

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا توصیه رهبری به احمدی نژاد مبنی بر حضور نیافتن در عرصه انتخابات بر نحوه تعامل جامعه روحانیت مبارز با جبهه پایداری تاثیرگذار خواهد بود؟، اظهارداشت: تصور نمی‌کنم اثری داشته باشد، ما جبهه پایداری را مستقل از احمدی نژاد می‌دانیم.

وی یادآور شد: با جبهه پایداری اخیرا گفت‌و‌گوی رسمی نداشتیم اما در برنامه آینده از همه گروه‌ها و احزاب دعوت می‌کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص معرفی افراد از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات سال آینده نیز گفت: هنوز به طور رسمی پیشنهادی به ما داده نشده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در خصوص شاخص‌های نامزدهای اصولگرا در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری گفت: چهار اصل اسلام، رهنمود امام راحل، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه اصول غیرقابل تخفیف برای ما است و 12 شاخص ایجابی و 12 شاخص سلبی نیز مشخص کردیم و بر مبنای این شاخص‌ها نامزدها را بررسی می‌کنیم البته اگر ضرورتی وجود داشته باشد نسبت به آن شاخص‌ها اصلاحاتی خواهیم داشت اما تا کنون اصلاحاتی نیاز نداشته است.

  • اتحاد و همدلی بین اصولگرایان شدنی است

مصباحی مقدم تاکید کرد: معتقدم اتحاد و همدلی بین اصولگرایان شدنی است چرا که خطوط و مشترکات ما روشن و زیاد است و اختلافات نیز جزئی است و با گفت‌و‌گو حل می‌شود. وی یادآور شد: در انتخابات شرط بر این است که شورایی که با حضور احزاب و شخصیت‌های اصولگرا تشکیل شود، محوریت جامعه روحانیت مبارز را بپذیرند و مدیریت کار را این تشکل سیاسی برعهده گیرد و هرکجا وفاق حاصل شد و گزینه‌ای بالاتر از دو سوم رای را به دست آورد همه به این نتیجه تن دهند و اگر دو سوم رای نیاورد داوری جامعه روحانیت مبارز را بپذیرند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در خصوص همکاری با جامعه مدرسین قم برای انتخابات سال آینده گفت: در این زمینه تلاش ما این است در صورت موافقت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آنان همکاری داشته باشیم.

  • جامعه روحانیت مبارز پاسخ احمدی نژاد را مثبت ارزیابی کرد

مصباحی مقدم از دیگر محورهای جلسه روز گذشته جامعه روحانیت مبارز را ارایه گزارشی از سفر رییس جمهوری به کوبا، ونزوئلا و نیویورک بیان کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه خارج از فقه و نامه احمدی نژاد به معظم له و اعلام اینکه این فرد نیت و قصدی برای ورود به انتخابات ندارد مطرح شد که جامعه روحانیت مبارز پاسخ احمدی نژاد را مثبت تلقی کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در ادامه درباره مصاحبه یکی از اعضای این تشکل مبنی بر تغییر عنوان آن تصریح کرد: عنوان جامعه روحانیت مبارز تغییری نکرده است و این عنوان از قبل از انقلاب اسلامی انتخاب شد.

مصباحی مقدم یادآور شد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی می‌گفتند از قبل از انقلاب عنوان روحانیت مبارز برای مبارزه با شاه انتخاب شد و محفوظ خواهد ماند چرا که ما در حال حاضر هم با همه عوامل مزاحم نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه می‌کنیم.

وی ادامه داد: مبارزه با استکبار و ضد انقلاب در دستور کار حامعه روحانیت مبارز قرار دارد و این دین و سیاست را توامان دنبال می‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: افراد جدیدی که به جامعه روحانیت مبارز پیوستند بعد از احراز وصف مبارز در شخصیت آنها بوده است لذا افرادی که صحبت‌هایی را در این زمینه مطرح کرده بودند از سوی دبیرکل به آنان تذکر داده شد.

مصباحی مقدم همچنین به دیگر مباحث مطرح شده در جلسه روز گذشته شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به نزدیک بودن ماه محرم بیانیه‌ای از سوی این تشکل خطاب به مداحان و مبلغان مبنی بر لزوم جلوگیری و پرهیز از رواج خرافات در عزاداری‌های ماه محرم صادر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدل شورایی که برای انتخابات سال آینده تشکیل می‌شود همانند ائتلاف اصولگرایان در سال 94 خواهد بود؟، اظهارداشت: باید ببینیم این جمعی که دعوت می‌کنیم چه ساز و کاری را در نظر خواهند گرفت اما همان سازوکار شورای ائتلاف اصولگرایان نخواهد بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در خصوص عملکرد دولت در برخورد با فیش‌های حقوقی نامتعارف و نجومی گفت: تأکید ما در سرعت عمل و اصلاح قانون حقوق بگیران دولتی است چرا که دولت باید احساس تبعیض بین کارکنان دولت را از بین ببرد و تفاوت حقوق‌ها متناسب با زحمات افراد باشد.

مصباحی مقدم افزود: رضایت مردم بر رضایت خواص مقدم است لذا برخورد با صاحبان فیش‌های نجومی باید سریع، قاطع می‌بود اما متأسفانه کند بوده و رضایت بخش هم نبوده است.

وی در ادامه در خصوص پیوستن ایران به FATF گفت: در این زمینه دو قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس گذشته تصویب شد که در آن مصالح ملی در نظر گرفته شده بود.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در قانون مبارزه با پولشویی سازوکار روشنی داریم که مشخص می‌کند چه جرایمی را مبنا می‌دانیم، درباره تامین مالی تروریسم هم تبصره‌ای داریم که به صورت خاص و موکد نهضت‌های آزادی بخش را استثنا می‌کند لذا براساس همین قانون باید با FATF همکاری شود و خارج از آن پذیرفته نیست.

  • هنوز برای انتخاب نامزد اصولگرا به تصمیم گیری نرسیده‌ایم

مصباحی مقدم در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حمایتش از حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در انتخابات آینده اظهارداشت: اخبار نادرستی از سخنان من منعکس شده و حتی گفته شد تیمی برای نامزدی روحانی تشکیل شده که تکذیب می کنیم.
وی ادامه داد: هیچگاه صحبت از اجماع برای حمایت از روحانی نداشته‌ایم و هنوز برای انتخاب نامزد اصولگرا به تصمیم گیری نرسیده‌ایم اما امیدواریم با توافقات کلی به نتیجه دست یابیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تشکل متبوعش به دنبال اخذ مجوز قانونی از وزارت کشور نیست؟، گفت: بنای ما این است که به صورت حزب وارد نشویم چرا که جامعه روحانیت مبارز پیش از انقلاب اسلامی و با رهنمود امام راحل بنیان گذاشته شده است و بنای ما این است تا بستری برای جمع کردن نیروها و شخصیت اصولکرا بسازیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ابتدای این نشست خبری نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور تاکید کرد.

مصباحی مقدم گفت: تقویت بنیه دفاعی همان سیاستی است که امروز رهبر معظم انقلاب و نظام در دستور کار دارند. وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان و مردم با دست خالی و بدون حمایت بیگانگان جنگیدند و دفاع جانانه‌ای داشتند و با ایثار و شهادت نگذاشتند یک وجب از خاک کشور در دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: از همان زمان تلاش شد تا قدرت نظامی تقویت شود و کار را به جایی برسانند تا با سرافرازی جنگ را پایان دهیم و پس از جنگ نیز تقویت بنیه دفاعی در دستور کار بود و این بنیه تقویت شده و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است که باید از مسیر را ادامه دهیم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سخن‌ها که گفته شده است نباید بنیه و قدرت دفاعی کشور را تقویت کنیم، اظهارداشت: این سخن هرگز با دیدگاه‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و اسلام سازگاری ندارد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: شرایط تولیدات نظامی و تسلیحاتی به گونه‌ای است که هزینه‌ها اندک است چون از ظرفیت‌های داخلی در این زمینه استفاده می‌کنیم.

مصباحی مقدم یادآور شد: در کشورهای اطراف خود می‌بینیم که چه هزینه‌های گزافی برای خرید تسلیحات صورت می‌گیرد اما هزینه ما در حوزه تقویت بنیه دفاعی ناچیز است چرا که از توان داخلی بهره می‌بریم.

وی ادامه داد: نباید نسبت به هزینه‌های دفاعی مناقشه‌ای وجود داشته باشد بلکه باید باید روی نیروی انسانی و رشد فناوری سرمایه گذاری کنیم. نظام توانسته است به فناوری در عرصه‌های مختلف دست یابد که این مسیر باید ادامه یابد.

کد خبر 347858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha