برترین برندهای هتل‌سازی و هتلداری ١٧ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی یکشنبه به ایران می‌آیند تا شرایط سرمایه‌گذاری در ایران را بدانند و تفاهمنامه‌های ساخت هتل‌های ۴و ۵ستاره در ایران به امضا برسد.

ساخت هتل

تا‌كنون نيز حضور ۶۴ برند برتر هتل‌سازي و هتلداري از كشورهاي فرانسه، آلمان، اسپانيا، ايتاليا، هلند، كره‌جنوبي، پرتغال، تركيه، امارات متحده‌عربي، چين، آفريقاي جنوبي، كرواسي، سنگاپور، تايلند و جمهوري آذربايجان در اين همايش قطعي شده است. آنطور كه غلامحيدر ابراهيمباي‌سلامي، نماينده سابق مجلس و رئيس كنوني هلدينگ گردشگري سازمان تأمين اجتماعي به ايسنا گفته است، اين برندها از گروه هتل‌هاي بين‌المللي آكور فرانسه، گروه بين‌المللي ساختماني و هتل‌ساز وينسي، گروه بين‌المللي و ساختمان‌ساز بوئيك، گروه بين‌المللي ساختمان‌ساز دايلم، گروه بين‌المللي اسكوت، شركت كولي‌يرز، هلدينگ پورگر، اشتين‌برگر گروپ و گروه روداو هلدينگ مارشون هستند تا ابهاما‌تشان در گفت‌وگوي رودررو با اعضاي كابينه درخصوص سرمايه‌گذاري در ايران مرتفع شود. ابراهيمباي سلامي گفت: مذاكره با برخي از برندها از مدت‌ها قبل آغاز شده كه برخي آنها نيز به مرحله امضاي تفاهمنامه رسيده است.

  • تشريح قوانين سرمايه‌گذاري براي ساخت هتل در ايران

مديرعامل هگتا اعلام كرد كه همزمان با برگزاري همايش سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري، 3پنل تخصصي با موضوع «طرح فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري با محوريت ١٠٠ هتل، ١٠٠ كسب و كار» كه تاكنون ١٧٤ پروژه به‌عنوان اولويت بسته سرمايه‌گذاري ايران با كمك ٣١ استانداري، شهرداري‌ها، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، مناطق آزاد و بخش خصوصي آماده شده است، «تشريح قوانين و مشوق‌هاي سرمايه‌گذاري و تأمين مالي براي ساخت هتل در ايران» و «مذاكره شركت‌هاي بزرگ هتل‌سازي جهان با سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي ايراني به‌منظور شفاف‌سازي و ابهام‌زدايي در اين سطح» برگزار مي‌شود.

به گفته وي، اخيرا سازمان سرمايه‌گذاري و كمك‌هاي اقتصادي و فني وزارت اقتصاد و دارايي اعلام كرده است، ارز سرمايه‌گذاران خارجي در بازار ايران مي‌تواند با نرخ بازار آزاد معامله شود. اين اقدام در حالي صورت گرفته است كه پيش از تسهيل سرمايه‌گذاري خارجي در ايران، چنين امكاني براي سرمايه‌گذاران خارجي وجود نداشت و آنها با ١٠ تا ١٥ درصد زيان در سرمايه به محض ورود ارز و معامله در ايران، مواجه مي‌شدند. اما اكنون شرايط براي سرمايه‌گذاري خارجي تسهيل شده و نوسان قيمت ارز و ريسك تسعير ارز براي شركت‌هاي خارجي سرمايه‌گذار كاهش يافته است.

گفتني است همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري ايران، روزهاي ١١ و ١٢ مهرماه با حضور معاون اول رئيس‌جمهور، وزير مسكن و شهرسازي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، رئيس سازمان سرمايه‌گذاري ايران، رئيس و معاونان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با مشاركت شركت‌هاي بزرگ ساختماني، هتل‌سازان و هتلداران داخلي و خارجي در سالن اجلاس سران در تهران برگزار مي‌شود.

کد خبر 348020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha