اعضای باندهای تبهکاری در استانبول که با فریب گردشگران خارجی دست به سرقت پول‌های آنها می‌زدند، در جریان یکی اخاذی‌هایشان جوانی ایرانی را به قتل رساندند و دوستش را راهی بیمارستان کردند.

حوادث

اين حادثه پنجشنبه‌شب گذشته در استانبول رخ داد. 2توريست ايراني 40و 29ساله كه براي تفريح راهي تركيه شده بودند، آن شب در يكي از خيابان‌ها با مردي آشنا شدند كه وعده داده بود آنها را به يكي از مكان‌هاي تفريحي شهر خواهد برد. مردان جوان با اين مرد همراه شدند اما وقتي به محل موردنظر رسيدند، چند مرد دور آنها جمع شدند و گفتند كه هزينه ورود به اين مكان تفريحي، بيشتر از آن است كه توافق كرده بودند.

توريست‌هاي ايراني اما قبول نكردند و خواستند آنجا را ترك كنند كه مردان تبهكار با تهديد از آنها خواستند مبلغ درخواستي‌شان را پرداخت كنند. 2مرد جوان اما در برابر آنها مقاومت كردند و در همين هنگام مردان تبهكار با آنها درگير شدند و با ضربات چاقو اين دو مرد را مجروح كردند. به‌دنبال اين حادثه، هر دو توريست مجروح به بيمارستان منتقل شدند اما جراحات مرد 40ساله وخيم‌تر از آن بود كه بتواند از چنگال مرگ فرار كند و در نهايت او روي تخت بيمارستان جان باخت.

با گزارش ماجرا به پليس استانبول، مأموران وارد عمل شدند و با بررسي تصاوير ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته محل درگيري موفق شدند 6مرد را كه با توريست‌هاي ايراني درگير شده بودند شناسايي و آنها را دستگير كنند. در جريان تحقيقات معلوم شد يكي از اعضاي اين باند، راننده‌اي است كه پس از آشنايي با توريست‌هاي ايراني در خيابان به آنها وعده رفتن به مركز تفريحي را داده و پس از سوار‌كردن آنها به‌خودروي خود، طعمه‌هايش را به محلي منتقل كرده كه همدستانش در آنجا حضور داشتند و در نهايت اين اخاذي مرگبار رخ داده است. هم‌اكنون 6متهم دستگيرشده در اين پرونده با اتهام قتل عمد و زخمي‌كردن عمدي روبه‌رو هستند و تحقيقات درخصوص اين ماجرا ادامه دارد.

ماجراي مرگ توريست ايراني به‌دست تبهكاران استانبول در حالي رخ مي‌دهد كه به گزارش روزنامه حريت تركيه، ميدان‌هاي فاتح و تقسيم در استانبول، مكان‌هايي هستند كه باندهاي تبهكاري در آنجا به شكار گردشگران خارجي مي‌پردازند و با وعده انتقال آنها به مكان‌هاي تفريحي و كلوپ‌ها، اين افراد را به دام باندهاي اخاذي مي‌كشانند. يكي از شهروندان ايراني كه چندي پيش در دام اين باندها گرفتار شده بود، در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد:

مدتي قبل همراه دوستم براي سفري تفريحي راهي استانبول شده بوديم. يك روز در حوالي ميدان تقسيم، با مردي روبه‌رو شديم كه اسم يكي از مكان‌هاي تفريحي را به زبان مي‌آورد. از روي كنجكاوي سراغش رفتيم و او گفت كه در ازاي دريافت مبلغي، ما را به آنجا مي‌برد. با وي قرار گذاشتيم كه با تاريك شدن هوا به آنجا برويم اما از آنجا كه به ماجرا مشكوك بودم، قبل از رفتن پول‌ها و اموال باارزشم و حتي ساعت مچي‌ام را در هتل گذاشتم و با همراه داشتن 200لير پول نقد، با دوستم سر قرار رفتيم.

او ادامه داد: آن شب، مرد جوان ما را به محلي برد كه مدعي بود مكان تفريحي است اما وقتي وارد آنجا شديم با چند مرد قوي‌هيكل روبه‌رو شديم. همان لحظه خواستيم برگرديم اما آنها گفتند كه نمي‌توانيم برگرديم و بايد مبلغي چندين برابر مبلغي كه در ابتدا توافق كرده بوديم، پرداخت كنيم. وقتي به آنها گفتم 200لير بيشتر ندارم، آنها من و دوستم را به باد كتك گرفتند و بعد از اينكه جيب‌هايمان را گشتند و پول‌زيادي به‌دست نياوردند، ما را رها كردند.

براساس اين گزارش، تا‌كنون گردشگران ايراني زيادي كه براي تفريح به استانبول رفته‌اند در دام اين باندهاي تبهكاري گرفتار شده‌اند و اين در حالي است كه بسياري از آنها حتي فرصت شكايت كردن از اين تبهكاران را هم ندارند.

کد خبر 348281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha