سارقانی که در جریان ۲ پرونده جداگانه، طعمه‌هایشان را در سایت‌های خرید و فروش کالا شکار می‌کردند، دستگیر شدند.

نخستين پرونده در دادسراي ويژه سرقت در حال رسيدگي است. شاكي پرونده پسر جواني است كه چندماه قبل براي فروش موبايل گرانقيمتش در يكي از سايت‌ها آگهي داد و قرباني سرقتي خونين شد. او به مأموران گفت: پس از انتشار آگهي، با جواني در خيابان ديباجي قرار گذاشتم تا گوشي‌ام را به او بفروشم. در محل قرار با دو نفر روبه‌رو شدم كه سوار بر يك خودروي سوزوكي بودند. آنها وقتي پياده شدند با تهديد چاقو از من خواستند گوشي و جعبه‌اش را تحويل‌شان بدهم. وقتي مقاومت كردم، با چاقو به پاهايم ضربه زدند و گوشي‌ام را به همراه جعبه‌اش سرقت كردند و پا به فرار گذاشتند.

با اين شكايت، تيمي از مأموران پايگاه چهارم تحقيقات خود را آغاز كردند و در رديابي‌‌ها، پي بردند كه موبايل در اختيار زني است كه شوهرش آن را به او هديه داده است. شوهر او مي‌گفت گوشي را از مرد مغازه‌داري خريده است كه با پيگيري كارآگاهان ردپاي مردي كه گوشي را با جعبه به مرد مغازه‌دار فروخته بود شناسايي شد. آنطور كه مشخص بود او چند روزپيش به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگير و به زندان رفته بود. او از زندان به اداره آگاهي منتقل شد و در بررسي‌ها مشخص شد كه همدستش هم در زندان است. هردو ديروز به دادسراي ويژه سرقت منتقل شدند. آنها وقتي پيش روي قاضي علي‌وسيله ايردموسي قرار گرفتند به زورگيري خشن اقرار كردند و مدعي شدند كه فقط همين سرقت را رقم زده‌اند. با اين حال تحقيقات از آنها ادامه دارد.

  • سرقت با شيوه بيهوشي

در پرونده دوم مالباخته كه عكاس يكي از خبرگزاري‌هاست براي فروش موبايلش در يكي از سايت‌ها آگهي داد و با مرد جواني براي انجام معامله قرار گذاشت. او گفت: هنگام انجام معامله مرد جوان مرا به خوردن آبميوه دعوت كرد اما بعد از نوشيدن آن بيهوش شدم و وقتي به‌هوش آمدم متوجه شدم او موبايلم را سرقت كرده است. كارآگاهان پس از شكايت اين شخص، از طريق رديابي‌ها ، سارق را شناسايي كردند.

او كه سابقه‌دار بود چند روز قبل‌تر به اتهام همراه داشتن اسكناس‌هاي جعلي دستگير و راهي زندان شده بود.متهم كه اعتياد به شيشه دارد در بازجويي‌ها انگيزه خود از سرقت را اعتياد به شيشه عنوان كرد. وي گفت: از طريق سايت ديوار طعمه‌هايم را شناسايي مي‌كردم.پس از گذاشتن قرار ملاقات، به شيوه مسموم كردن با آبميوه دست به سرقت گوشي‌هاي تلفن همراه افراد مي‌زدم و موبايل‌ها را در محدوده خيابان حافظ مي‌فروختم.

وي ادامه داد : اواخر سال گذشته در شهرهاي تهران، قم، كرج و شيراز، به اين شيوه و شگرد دست به سرقت مي‌زدم. به گفته سرهنگ حمدالله عليزاده، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران، متهم با قرار قانوني در اختيار مأموران قرار گرفته و شاكيان احتمالي به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 348284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha