دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

همزمان با تکذیب خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر نمایش «رستاخیز» برای رهبر معظم انقلاب از سوی سخنگوی وزارت ارشاد، رئیس سازمان سینمایی آب پاکی را روی دست دوستداران سینما ریخت و اعلام کرد امیدی به اکران فیلم عاشورایی احمدرضا درویش در محرم امسال نیست.

سینما

به گزارش همشهري، كمتر از 12ساعت پس از صدور مجوز شفاهي اكران رستاخيز از سوي وزير ارشاد، درويش روي آنتن بخش خبري ساعت20 شبكه4 تلويزيون آمد و درباره لغو توقيف فيلم خود چنان سخن گفت كه به آساني مي‌شد حدس زد او براي نمايش رستاخيز عجله ندارد. خالق «دوئل» و «سرزمين خورشيد» با اشاره به ضررهايي كه 16‌ماه توقف نمايش به صاحبان و سرمايه‌گذاران فيلم زده، به‌صورت تلويحي پاي جريمه 40ميليارد توماني را به ميان كشيد.

از لحن سخن گفتن درويش در همان گفت‌وگوي تلفني كاملا مشخص بود كه وزارت ارشاد بايد ابتدا ضررها را جبران كند و بعد به فكر نمايش فيلم باشد. پس از حدود يك هفته، چنين به‌نظر مي‌رسد كه حرف كارگردان رستاخيز به كرسي نشسته و رئيس سازمان سينمايي روز گذشته با اعلام اينكه «هنوز با صاحبان فيلم به توافق اوليه نرسيده‌ايم»، نسبت به نمايش عمومي آن در ‌ماه محرم امسال ابراز نااميدي كرد.

حجت‌الله ايوبي در حاشيه رونمايي از مجموعه آثار سينماي مقاومت، درباره زمان اكران رستاخيز گفت: بايد ابتدا موانع اكران را رفع كنيم كه البته محدود به نشان دادن يا ندادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) نمي‌شود. ما بايد با كارگردان، تهيه‌كننده و سرمايه‌گذاران فيلم به توافق برسيم كه هنوز به توافق اوليه هم نرسيده‌ايم. پس از اين مرحله، مي‌توانيم درباره چگونگي اكران رستاخيز حرف بزنيم. صاحبان فيلم معتقدند بايد قبل از اكران برخي مسائل حل شود و ما هنوز در پله اول هستيم.

با توجه به نقاط مشترك در سخنان رئيس سازمان سينمايي و كارگردان رستاخيز، به‌نظر مي‌رسد مشكل اصلي همان است كه درويش در بخش خبري و چند گفت‌وگوي كوتاه ديگر به آنها اشاره كرده بود؛ اينكه جبران ضرر و زيان مادي و معنوي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي بايد در اولويت باشد. ضمن اينكه تمام برنامه‌ريزي‌ها براي اكران بين‌المللي رستاخيز هم نقش برآب شده و اين بخشي از همان ماجراي جبران است كه درويش بر آن تأكيد مي‌كند.

با از دست رفتن فرصت محرم و توجه به اين نكته كه رسيدگي به اعتراض وزارت ارشاد به رأي ديوان عدالت اداري ماه‌ها طول مي‌كشد، شايد رستاخيز حتي به موعد اكران اربعين و دهه سوم‌ماه صفر امسال هم نرسد و انتظارها براي ديدن روايت درويش از قيام كربلا طولاني‌تر شود.

کد خبر 348419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha