شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

۲ شکارچی غیرمجاز که در جریان ۲جنایت مرتکب قتل ۳نفر از محیط بانان در منطقه گنو هرمزگان و پارک بمو فارس شده بودند با حکم دادگاه به قصاص محکوم شدند.

محیط بانان

اولين پرونده به قتل 2محيط بان منطقه گنو هرمزگان مربوط مي‌شود. اين جنايت روز سوم تيرماه اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه 2محيط‌بان به نام‌هاي محمد دهقاني و پرويز هرمزي هنگام گشتزني در منطقه متوجه حضور 2شكارچي غيرمجاز شدند. محيط بانان خود را به شكارچيان رساندند تا آنها را به‌خاطر حضورشان در آنجا بازخواست كنند اما وقتي يكي از محيط‌بانان به شكارچيان نزديك شد، يكي از آنها كه جوان‌تر بود از فاصله نزديك به سوي وي شليك كرد. محيط‌بان دوم مي‌خواست از همكارش حمايت كند اما شكارچي جوان 2گلوله نيز به سوي او شليك كرد. آنها بعد از اين جنايت با سرقت سلاح و دوربين محيط‌بانان به مكان نامعلومي گريختند.

به‌دنبال اين جنايت به دستور محسن مينا، بازپرس جنايي بندرعباس تحقيقات ويژه‌اي براي دستگيري عاملان اين جنايت آغاز شد و چند ساعت بعد متهمان كه پدر و پسري به نام‌هاي محمد و حسين هستند، در منطقه‌اي دورافتاده دستگير شدند. متهمان در همان بازجويي‌هاي اوليه به قتل 2محيط‌بان اعتراف كردند و اظهارات‌شان نشان داد كه حسين - 30ساله- عامل اصلي قتل هر دو محيط‌بان است. او در اعترافاتش گفت براي اينكه محيط‌بانان سلاح غيرمجاز او را توقيف نكنند دست به جنايت زده است.

به اين ترتيب متهمان در حضور بازپرس جنايي صحنه جنايت را بازسازي كردند و پرونده اتهامي‌شان با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان هرمزگان فرستاده شد. چند روز قبل متهمان در دادگاه محاكمه شدند و در انتظار رأي دادگاه بودند تا اينكه ديروز حجت‌الاسلام
و‌المسلمين اكبري، رئيس‌كل دادگستري استان هرمزگان در گفت‌وگو با ميزان از محكوميت متهم اصلي به قصاص در ملأعام خبر داد. به گفته وي با وجود صدور اين رأي در دادگاه اين حكم قطعي نيست و درصورت اعتراض متهم بايد در ديوان‌عالي كشور نيز مورد بررسي قرار گيرد.

  • طناب دار در انتظار قاتل محيط بان بمو

همزمان با صدور حكم قاتل محيط بانان گنو، عامل قتل محيط بان پارك ملي بمو نيز به قصاص محكوم شد. اين جنايت روز چهارم تير ماه، درست يك روز بعد از جنايت در گنو اتفاق افتاد و در جريان آن محيط‌بان وظيفه‌شناسي به نام منوچهر شجاعيان هدف گلوله‌هاي يك شكارچي غيرمجاز قرار گرفت و به شهادت رسيد.

با وجود اين ضارب دستگير شد و به ارتكاب جنايت اعتراف كرد. اين متهم روز دوشنبه گذشته در شعبه سوم دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شد. در اين جلسه اولياي دم محيط بان شهيد، براي قاتل درخواست صدور حكم قصاص كردند. متهم در دفاع از خودش گفت: روز حادثه به قصد چيدن گياهان معطر به كوه چاه سرخ و چشمه گنو رفته بودم كه در زمان برگشت پس از روبه‌رو شدن با محيط بانان به‌خاطر حمل سلاح غيرمجاز ترسيدم و شليك كردم كه يكي از گلوله‌ها به محيط بان اصابت كرد. با پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و اين شكارچي را به قصاص در ملأعام محكوم كردند.

کد خبر 349441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha