همشهری آنلاین: دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با حضور نمایندگانی از ۳۷ کشور جهان در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

Ports

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز به کار این همایش که با هدف ایجاد یک هسته فکری برای تبادل تجربیات، ایجاد فرصتی برای عرضه توانمندی‌های داخلی، فراهم نمودن بستری مناسب برای همکاری‌های آتی بین ایران و منطقه برگزار می‌شود، از بهره‌برداری شبکه پایش و پیش‌بینی مشخصه‌های فیزیکی دریا با همکاری سازمان بنادر و كشتيراني و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

محمد سعیدنژاد ادامه داد: درحال حاضر ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل و ۱۷جزیره قابل سکونت داریم که این ظرفیت‌ها، شرایط خوبی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی فراهم کرده است.

وی افزود: با بهره‌گیری از پتانسیل بنادر ایران برای ترانزیت کالا، می‌توان فعالیت‌های علمی و همکاری‌های بین‌المللی را افزایش داد. به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و كشتيراني، مطالعات جامعی درحوزه دریا انجام شده که اغلب آن مربوط به توسعه پایدار تصمیم‌گیری یکپارچه و تضمین حق بهره‌برداری یکسان از بنادر و سواحل است.

وی اظهارکرد: علاوه بربهره‌برداری از شبکه پایش مشخصه‌های فیزیکی دریا، از کتاب تاریخ بنادر ایران که باهمکاری دانشگاه تهران و سازمان بنادر تدوین شده، رونمایی می‌شود.

کد خبر 351140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha