مسعود سلطانی‌فر، وزیر جدید ورزش و جوانان در آخرین اظهارنظر خود در سازمان میراث فرهنگی درباره اینکه رئیس آینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کیست؟ گفت: من اطلاعی ندارم و آقای رئیس‌جمهور در این‌باره تصمیم می‌گیرند.

سلطانی فر

رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگي، روز پنجشنبه كه براي افتتاح موزه صنايع‌دستي و انتصاب رئيس جديد مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدآباد به اين كاخ رفته بود در پاسخ به اين سخن كه سازمان ميراث پس از انتخاب او در وزارت ورزش و جوانان به حال خود رها شده است، گفت: تا 2روز پيش در سازمان حضور داشتم.

او در پاسخ به اينكه طبق اصل۱۴۱ قانون اساسي داشتن دو شغل براي رئيس‌جمهور، معاونانش، وزيران و كارمندان دولت ممنوع است و شما چطور هم‌اكنون در 2پست فعاليت مي‌كنيد؟ افزود: من ديگر پست رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري را برعهده ندارم و تنها آمده‌ام كه موزه صنايع‌دستي را افتتاح كنم. اگر هم رئيس سازمان نباشم به‌عنوان وزير ورزش و جوانان آمده‌ام تا نمايشگاه موزه صنايع‌دستي را افتتاح كنم.

او همچنين درخصوص اقدامات بر زمين مانده در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري گفت: تهيه طرح جامع گردشگري را ما شروع كرديم اما هم‌اكنون در ميانه راه است و بايد اين عمل با قدرت استمرار پيدا كند تا بتوانيم با تهيه يك طرح جامع و فراگير براي گردشگري، سياست‌ها، برنامه‌ريزي‌ها و روند تصميم‌گيري و رويكردها را از حالت سليقه‌اي دربياوريم.

سلطاني‌فر خاطرنشان كرد: در حوزه ميراث فرهنگي تعداد بناهايي كه با مشاركت بخش خصوصي در حوزه نجات‌بخشي پوشش داديم بيش از ۲۰برابر كل پرونده‌هايي است كه در دولت گذشته وجود داشت. موزه دوره اسلامي، موزه بزرگ خراسان و ده‌ها موزه ديگر نيز توسط سازمان ميراث فرهنگي و بخش خصوصي به بهره‌برداري رسيد. او همچنين در حوزه گردشگري گفت: هتل‌هاي 4 و 5ستاره بسياري كه ليست دقيق آن را هفته آينده منتشر مي‌كنيم، افتتاح كرده‌ايم. ۳۶هتل 4 و 5 ستاره و بيش از ۱۰۰ هتل با گريدهاي مختلف هم به صنعت گردشگري كشور افزوده شد. حدود ۱۷۰هتل 4 و 5 ستاره نيز توسط بخش خصوصي در نقاط مختلف كشور در حال احداث است. در مجموع بيش از ۸۰۰ هتل يك تا 5 ستاره و هتل‌آپارتمان توسط بخش خصوصي اجرا شده يا در حال اجراست.

وي گفت: 2سال قبل در رقابت گسترده با دانمارك و سنگاپور ميزباني اين اجلاس را گرفتيم و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ راهنماي گردشگري از ۸۰ تا ۱۰۰ كشور دنيا به ايران مي‌آيند كه اتفاق بزرگي است.سلطاني‌فر ادامه داد: اشتياقي كه طي دو سال گذشته براي سفر به ايران به‌وجود آمده ايران را به‌عنوان يكي از مهم‌ترين مقاصد گردشگري در دنيا معرفي كرده كه نويدبخش آينده خوبي در اين بخش است.

کد خبر 351587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha