دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

مهدی ربوشه: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از اعتراف یک نفر به جعل مدارک رزاقی خبر داد.

 این اتفاق البته آنجایی شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد که عبدالرحمن شاه‌حسینی، جعلی بودن کارت پایان خدمت بازیکن حریف جمعه‌شب استقلال را حرف و حدیث یا شایعه نمی‌داند.

 15 روز پیش، کمیته انضباطی

ماجرا تقریباً به 15 روز پیش مربوط می‌شود. شخصی با مراجعه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، خطاب به شاه‌حسینی پرده از اتفاق عجیبی برمی‌دارد. وی گفته بود: کارت پایان خدمت جواد رزاقی جعلی است و من حاضرم این ادعا را ثابت کنم.

رئیس کمیته انضباطی در گفت‌وگو با همشهری ضمن تأیید این اتفاق می‌گوید: این شخص بعد از اعتراف عجیبش ضمن نوشتن کارنامه‌ای به طور مفصل شرح ادعای خود را توضیح داد. آیا این مسئله کمی عجیب نیست؟ اینکه شخصی خودش را به کمیته انضباطی معرفی و بر جاعل بودنش تأکید کند؟

 رئیس کمیته انضباطی در واکنش به این موضوع می‌گوید: داستان چیز دیگری است. تقریباً 2 سال پیش گزارش‌هایی به دست کمیته انضباطی رسیده بود که عده‌ای ضمن جابه‌جایی برخی از مدارک پزشکی بازیکنان در جهت معافیت غیرقانونی آنها تلاش می‌کنند.

 اگرچه عبدالرحمن شاه‌حسینی در این خصوص اشاره مستقیمی ندارد اما روز گذشته یک منبع آگاه به همشهری گفت: عامل اصلی اتفاقات غیرقانونی 2 سال پیش توسط هیأت‌ فوتبال استان تهران شناسایی و به مراکز قضایی معرفی شد.

 این منبع آگاه ادامه می‌دهد: عامل اصلی قضایای مذکور به 2 سال محرومیت محکوم شد. با این حساب شخصی که 15 روز پیش به رئیس کمیته انضباطی مراجعه کرده است پیش از اینها مورد مجازات قرار گرفته و البته در شرایط کنونی معلوم نیست که چرا از میان تمام پرونده‌ها، سعی داشته از جعلی بودن کارت معافیت بازیکن تیم ابومسلم پرده بردارد. موضوعی که جواد رزاقی در گفت‌وگو با همشهری آن را به طور کلی تکذیب می‌کند.

رزاقی: دروغ محض است

 بازیکنی که حالا به اتهام جعلی بودن کارت معافیت خود در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صاحب پرونده شده است، ظهر روز گذشته ضمن انجام مصاحبه‌ای کوتاه تأکید کرد: من سال 82 یعنی 4 سال پیش کارت معافیتم را دریافت کردم.

 وی ادامه داد: آنهایی که ادعا می‌کنند کارت من جعلی است، می‌توانند استعلام کنند. مطمئنم هیچ مشکل قانونی وجود ندارد. جواد رزاقی که در آدمیراواکر همبازی خداداد عزیزی نیز به حساب می‌آمد و بعد از بازگشت به ایران در عقاب و حالا ابومسلم بازی می‌کند، در واکنش به شکایت باشگاه استقلال گفت: من با کارت معافیتم پاسپورت گرفتم و بارها به خارج از کشور هم رفته‌ام. با این حال هرکسی که دوست دارد می‌تواند استعلام کند.

 شکایت باشگاه استقلال

ظهر روز گذشته این رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بود که تأکید کرد: شکایت کتبی باشگاه استقلال به کمیته انضباطی رسیده و از همین امروز بررسی‌های لازم را آغاز خواهیم کرد.

 آبی‌های پایتخت که جمعه‌شب مقابل ابومسلم در تهران تن به تساوی دادند تا همچنان شرایط خود را در جدول لیگ برتر مثل10 هفته قبل بحرانی‌ ببینند، ضمن پیگیری موضوع جعلی بودن کارت معافیت بازیکن ابومسلم، سعی در متقاعد ساختن کمیته انضباطی برای تغییر نتیجه دیدار تیم‌شان برابر ابومسلم دارند، موضوعی که شاه‌حسینی در واکنش به آن می‌گوید: «هرگز شتابزده عمل نمی‌کنیم.»

همزمان با این اتفاقات روز گذشته مدیرعامل باشگاه ابومسلم نیز بحث جعلی بودن کارت معافیت جواد رزاقی را حاشیه‌ دانست و در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: این مسئله را شایعه‌سازان مطرح کرده‌اند که البته صحت ندارد.

 شفق در توضیح بیشتر این تکذیبیه گفت: اگر این‌طور بود این بازیکن نمی‌توانست از کشور خارج شود. در ثانی امکان نداشت که باشگاه ابومسلم با او قرارداد امضا کند. بنابراین ما توجهی به این دروغ‌ها نداریم.

پاسخ رئیس کمیته انضباطی اما خیلی زود شکل رسانه‌ای به خود گرفت. شاه‌حسینی در واکنش به اظهارنظر مدیرعامل باشگاه ابومسلم که گفته بود توجه به شایعات کار چندان منطقی نیست، تأکید کرد: البته آقای شفق از جایگاه حقوقی خودشان صحبت کرده‌اند اما موضوع چیز دیگری است.

 وی ادامه داد: من حالا برابر یک پرونده قرار دارم، یک پرونده واقعی. موضوعی که قصد دارم با اطمینان درباره‌اش حرف بزنم این است که اتهام وارده به رزاقی حالا در کمیته انضباطی به یک پرونده مهم تبدیل شده است.

رئیس کمیته انضباطی که تمایل ندارد اطلاعات دقیق و کاملی از مراجعه‌کننده جنجالی 15 روز پیش خود ارائه دهد، درباره علت این تصمیم می‌گوید: فعلاً باید کلیات این موضوع را مطرح کنیم. چون تحقیقات و بررسی‌ها هنوز به طور جدی آغاز نشده است.

در ضمن از شخصی که 15 روز پیش به کمیته انضباطی مراجعه کرده نیز توضیحاتی خواهیم خواست. اما نکته جالب توجه اینکه فرد خبرساز که همچنان نام او فاش نشده، حتی حاضر است تا مراحل پایانی این پرونده توضیحات و مستندات خود را به کمیته انضباطی ارائه دهد. در همین حال شائبه یک تسویه حساب شخصی و در عین حال قدیمی نیز چندان دور از ذهن نیست.

 با این همه اما بازیکنی که 2 سال است برای ابومسلم در رقابت‌های مختلف به میدان می‌رود، متهم شده کارت پایان خدمت یا مدارک منتهی به صدور کارت معافیت از خدمتش، جعلی است و در این باره حتی شاید قراردادش با ابومسلم نیز ایراد قانونی پیدا کند.

در فاصله 24 ساعت پس از طرح شکایت باشگاه استقلال علیه باشگاه ابومسلم، رئیس کمیته انضباطی که مسئول مستقیم رسیدگی به این پرونده نیز به شمار می‌آید، در گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود مدام بر این نکته تأکید دارد که برای اظهارنظر نهایی نیازمند بررسی دقیق و کار کارشناسی است.

 احضار برای دومین بار

 یک روز پس از ادعای شخصی که نامش همچنان فاش نشده است، کمیته انضباطی برای اخذ توضیح، بازیکن تیم ابومسلم را احضار کرد. اما جواد رزاقی در جلسه حضور نیافت و خود را ملزم به ارائه توضیح ندانست.

 شاه‌حسینی ضمن تأیید این خبر تأکید می‌کند: «اوایل هفته آینده با حضور رزاقی نشست کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد تا پرونده به طور کامل بررسی شود.»

 با این حساب اگر موضوع جعلی بودن کارت معافیت بازیکن ابومسلم صحت داشته باشد رزاقی در حالی باید منتظر محرومیت‌های تازه‌ای باشد که استقلال از قرار معلوم با این 3 امتیاز بادآورده وضعیت خود را بهتر از قبل خواهد دید.

کد خبر 35196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز