همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از الحاق نخستین ناو ' قایق تندرو بر' ساخت داخل به یگان رزم نیروی دریایی سپاه تا پایان سال جاری خبر داد.

قایق تندروبر

دریادار علی فدوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش سازمان تحقیقات خودکفایی نیروی دریایی سپاه ، نخستین ناو ' قایق تندرو بر' تا پایان سال به نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق خواهد شد.

وی تصریح کرد: این ناو، سری جدید از شناورهای شهید ناظری است که با ابعاد بزرگتر و با قابلیت های بهتر طراحی و ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: با بکارگیری این ناوها، قادر خواهیم بود اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در محدوده بسیار بزرگی از آبهای دنیا بخصوص خلیج فارس و دریای عمان به نمایش بگذاریم.

سردار فدوی بر ضرورت نوآوری در نیروی دریایی سپاه تاکید کرد و افزود: استفاده از شناورهای شهید ناظری و پیشرفته شدن این نوع شناورها در نیروی دریایی مستمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طراحی بدنه این شناور متفاوت و جدید در دنیا محسوب می شود، گفت: نیروی دریایی سپاه، بسیار قدرتمندتر و مستحکم تر از روزهای نخست در راه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی گام برمی دارد.

نخستین شناور 'بالگرد بر' ساخت داخل با نام شهید دریادار محمد ناظری شهریور امسال با 55 متر طول، عرض 14 متر، دریانوردی 10هزار کیلومتر و با سرعت 28 نات دریایی و قابلیت حمل همزمان 100 نفر و بالگرد به ناوگان دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد.

کد خبر 351968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha