سردار سعيد منتظر المهدي در اينباره گفت: علاوه بر اين خودروهاي سنگين ديزلي بايد فيلتر جاذب آلايندههاي هوا با قابليت جذب ذرات معلق كمتر از2.5 ميكرون را نصب كنند. وي افزود: از ابتداي مهر امسال شمارهگذاري خودروهاي سنگين ديزلي و موتور سيكلتهاي كاربراتوري متوقف شده است.
خودروهاي ديزلي ازجمله مهمترين منابع توليد ذرات معلق و دياكسيد گوگرد در هواي تهران هستند كه دوده حاصل از موتور آنها حدود 200ماده سمي خطرناك را در هوا منتشر ميكند و براي كنترل اين آلايندگي در وسايل موجود، هيچ راهي جز نصب فيلتر دوده يا ارتقا به استاندارد يورو 6وجود ندارد.
موتورسيكلتها نيزعامل اصلي توليد منواكسيد كربن در هوا هستند كه ميتواند خطرات مهلكي براي سيستم تنفسي شهروندان ايجاد كند. اين وسايل خطرناك كاربراتوري با هرگونه تكنولوژي هوا را آلوده ميكنند و بايد از چرخه معابر عمومي خارج شوند.
نظر شما