چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

شهردار تهران ۱۹ آبان به منطقه ۱۵ رفت تا ضمن بررسی روند چند پروژه، در نشست صمیمی با دبیران شورایاران و مدیران محله‌های این منطقه نیز شرکت کند.

محمدباقر قاليباف در اين بازديد از تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام در حوزه‌هاي ورزشي و سرانه خدماتي خبر داد. وي همچنين طي سخناني در اين نشست با اشاره به برخي مسائل و مشكلات مطرح شده از سوي شوراياران در محله‌هاي مختلف ابراز داشت: حتما بخشي از موضوعات مورد نظر شوراياران در جلسه نظارت ستادي منطقه15 مورد بررسي قرار مي‌گيرد و نتيجه آن به اطلاع شهروندان منطقه خواهد رسيد.

شهردار پايتخت  بر ضرورت انتقال محل‌هاي انباشت ضايعات خشك نيز تأكيد كرد و گفت: در حوزه بافت فرسوده محله‌هاي مينايي و اتابك، تصميم‌گيري‌هاي خوبي در منطقه انجام مي‌شود و در كنار آن پروژه‌هاي عمراني همچون تقاطع‌هاي غيرهمسطح، توسعه مترو، تكميل بزرگراه‌هاي شهيد شوشتري و شهيدنجفي رستگار و ساير معابر و دسترسي‌ها در دستور كار شهرداري تهران قرار دارد. به گفته وي، تنها در سال‌جاري بالغ بر 250ميليارد تومان به‌منظور تملك راسته دولت‌آباد هزينه شده است.

قاليباف همچنين اعلام كرد كه البته طراحي پروژه بزرگراه شهيدشوشتري به‌گونه‌اي صورت گرفته كه بخش قابل توجهي از آن به‌منظور حفاظت از محيط‌زيست و حيات وحش به‌صورت تونل اجرايي شود و بخشي ديگر نيز به‌صورت محصور است. اينطور كه وي گفت اقدامات مورد نياز براي اجراي اين بزرگراه به مراحل نهايي خود نزديك شده است.

  • نياز شهر به كارهاي فرهنگي

شهردار تهران در ادامه از كاهش بار ترافيك ميدان بسيج تا پايان سال‌جاري خبر داد و گفت: موضوع ورودي شرق تهران و مسير جاده امام رضا‌ در سال‌جاري نهايي نخواهد شد و بر اين اساس با تكميل امتداد بزرگراه دولت‌آباد، بار ترافيكي رفت و برگشت بزرگراه آزادگان از روي ميدان بسيج و افسريه برداشته مي‌شود. قاليباف با اشاره به نقش شوراياران در شهر تهران يادآور شد:

اكنون مجموعه شوراياري‌ها و محله‌ها به دوره بلوغ رسيده‌اند. وي با بيان اينكه شهر به نقطه‌اي رسيده كه بيش از نياز به توسعه و توجه به مسائل زيرساختي، نيازمند اقدامات فرهنگي و آموزشي در حوزه زيست شهري است، افزود: اين اقدامات بايد به‌صورت دقيق، مينياتوري، با حوصله و در مقياس يك‌يكم انجام شود چراكه ديگر نمي‌توانيم حتي براي يك‌منطقه نسخه واحد بپيچيم چه برسد به اينكه بخواهيم براي كل شهر نسخه واحد داشته باشيم.

وي اظهار داشت: هر محله‌اي بايد براي كوچه‌ها و پلاك خانه‌هاي خودش برنامه‌ريزي كند، در غيراين صورت ديگر شهر به سمت رشد كيفي حركت نخواهد كرد. به اعتقاد شهردار تهران وقت آن فرا رسيده است كه در شهرداري به جاي آنكه درباره پروژه‌هاي بزرگ بحث شود، يك بازنگري صورت بگيرد و براي جزئيات كوچه به كوچه تدبير شود؛ قاليباف در عين حال گفت: البته اين به معني آن نيست كه پروژه‌هاي بزرگ ضروري نيستند.

  • مترو در كيلومتر 300

قاليباف عنوان داشت: در اين مدت پروژه‌هايي كه امكان اجراي آن در ذهن هيچ‌كس نمي‌گنجيد را در شهر تهران انجام داده‌ايم؛ به‌عنوان مثال با هركسي درباره پروژه بزرگراه امام علي‌ صحبت مي‌كرديم، مي‌گفتند اين كار غيرقابل انجام است اما با وجود 12هزار واحد مسكوني و تاسيسات آب، برق و گاز در مسير اين پروژه، بزرگراه امام‌علي‌ به سرانجام رسيد. به گفته وي در طول مدت 25سال تنها 35كيلومتر مترو در داخل شهر تهران ساخته شده بود اما هم‌اكنون طول خطوط مترو به مرز 200كيلومتر رسيده و طي ماه‌هاي آينده به مرز 300كيلومتر نيز مي‌رسد؛

به‌طوري كه تنها طول خطوط 6 و 7متروي تهران حدود 70كيلومتر است. وي همچنين گفت: در كل كشور روند نوسازي بافت فرسوده 7‌درصد پيشرفت داشته است؛ درحالي‌كه پيشرفت تهران در نوسازي بافت فرسوده به تنهايي به 34درصد رسيد؛ با وجود اين هنوز هم بايد اقدامات شايسته‌اي در ‌شأن مردم براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده انجام شود.

قاليباف سپس به موضوع سدمعبر اشاره كرد و گفت: بخشي از بساط‌گستران، مهاجران هستند و بخشي هم آدم‌هاي زحمتكش، متدين و سالمي هستند كه در حداقل‌هاي زندگي خود مانده‌اند و اين كار محل ارتزاق آنها در شرايط بدفعلي است چرا كه خيلي از مردم دچار مشكلات اقتصادي و بيكاري هستند.

وي گفت: ناگزير هستيم با كمك هم موضوع سدمعبر را مورد رسيدگي قرار دهيم. شهردار تهران با بيان اينكه تهران امروز نيازمند كارهاي مينياتوري و نرم‌افزاري است، ابراز داشت: اقدامات مينياتوري بايد در حوزه كارهاي كالبدي و بافت فرسوده مورد توجه قرار گيرد. با شرايط بد اقتصادي جايي براي فرهنگ در سبد خانواده‌ها وجود ندارد، به همين جهت بايد خلأ نبود سهم فرهنگي را در سبد خانواده پر كنيم.‌ مديران محله‌ها بايد اين كار را در نقاطي كه مشكلات اقتصادي و محروميت بيشتري دارند دنبال كنند.‌

تأكيد داريم سراهاي محله نبايد به سمت كار اقتصادي و درآمدزايي حركت كنند. شهردار تهران در ادامه بر اداره سراهاي محله با تفكر مسجدي تأكيد كرد. قاليباف با بيان اينكه ما سراهاي محله را جزو مجموعه‌هاي اداري متصل به شهرداري نمي‌دانيم، گفت: هركاري كه براي پشتيباني و امنيت شغلي شوراياران و مديران محله در توان ما باشد، مضايقه نمي‌كنيم.

  • بازديد شهردار‌ از پروژه بزرگراه شهيدنجفي رستگار

شهردار پايتخت به همراه شهردار منطقه15 و جمعي از مديران ارشد شهري از پروژه احداث بزرگراه شهيد نجفي رستگار (دولت‌آباد) بازديد كرد. محمدباقر قاليباف در اين بازديد از نزديك روند اجرا و پيشرفت پروژه، رفع معارضات ملكي، تأسيساتي و همچنين پيشرفت عمليات اجرايي را بررسي كرد. شهردار تهران با تأكيد بر اجراي پروژه بزرگراه شهيدنجفي رستگار طي برنامه زمانبندي شده، دستورات لازم را براي تسريع در عمليات اجرايي آن صادر كرد.

براساس اين گزارش بزرگراه شهيد نجفي رستگار، معبري 6 كيلومتري است كه از بخش شرقي بزرگراه آزادگان آغاز شده و پس از عبور از زير بزرگراه امام‌علي‌ به بزرگراه امام‌رضا‌ منتهي مي‌شود.اين مسير كمربندي كه از آن به‌عنوان بزرگراه دولت آباد نيز ياد مي‌شود، پس از عبور از عرض بزرگراه امام‌رضا‌ به طرح احداث بزرگراه شهيد شوشتري مي‌پيوندد.

کد خبر 352241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha