دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

نخستین تجربه کارگردانی مهران مدیری در سینما صبح ۱ آذر در آپارتمانی در منطقه نیاوران تهران کلید خورد تا برای نمایش و حضور احتمالی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

مهران مدیری

به گزارش همشهري، سرانجام پس از مدت‌ها گمانه‌زني درباره صادر شدن يا نشدن پروانه توليد «ساعت 5عصر»، سازمان سينمايي هفته گذشته به فيلمنامه خشايار الوند چراغ سبز نشان داد و كمتر از يك هفته بعد، مديري روي صندلي كارگرداني نخستين فيلم خود نشست. او در اين فيلم كه گفته مي‌شود يك طنز تلخ اجتماعي است، براي نخستين بار با محمود كلاري در مقام مدير فيلمبرداري همكاري مي‌كند؛ از نامدارترين چهره‌هاي بين‌المللي سينماي ايران كه سابقه همكاري با چند پروژه اصغر فرهادي و اين اواخر «باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا را در كارنامه دارد.

براساس آنچه در نشست خبري اوايل شهريور ساعت 5عصر اعلام شد، سيامك انصاري نقش اول اين فيلم را ايفا مي‌كند و مديري هم علاوه بر هدايت بازيگران و عوامل از پشت دوربين، در كنار او حضور خواهد داشت. كارگردان طناز تلويزيون و حالا سينماي ايران تقريبا در تمام ساخته‌هاي خود ايفاي نقش هم كرده و فصل دوم سريال پرحاشيه «در حاشيه» در اين ميان يك استثناست؛ پروژه‌اي كه مديري ترجيح داد با هوشمندي تمام نقش خود را در سقوط آن كمتر كند.

در شرايطي كه تنها يك روز از آغاز كليد خوردن پروژه ساعت 5عصر مي‌گذرد، آزاده صمدي تنها چهره‌اي است كه بدون داشتن سابقه همكاري با مديري در جمع بازيگران آن حضور دارد. خالق «پاورچين» و «شب‌هاي برره» كه معمولا در هر كدام از سريال‌هاي خود در تلويزيون و شبكه نمايش خانگي يك يا چند چهره تازه به دنياي بازيگري معرفي مي‌كند، احتمالا با صمدي راحت‌تر خواهد بود؛ بازيگري كه در «50كيلو آلبالو» بازي در نقش طنز را تجربه كرده بود و حالا مي‌تواند وجهي تازه از هنرش را عرضه كند. آخرين كشف مديري را بايد سروش جمشيدي دانست كه در «دورهمي» به نقش قيمت ظاهر شد و خوش درخشيد.

مديري در نشست خبري خود گفته بود فيلم او با وجود پربازيگر بودن، تنها يك بازيگر اصلي دارد كه آن هم انصاري است. به اين ترتيب، بايد شاهد حضور بازيگران ديگر در نقش‌هاي فرعي اما مهم باشيم. نكته ديگر حضور صدها هنرور در برخي صحنه‌هاي شلوغ است كه شايد يادآور برخي صحنه‌هاي شلوغ مقابل دادگاه در سريال تحسين‌شده «مرد هزارچهره» باشد. درهرحال، روزهاي آينده خبرهايي تازه‌تر از حضور بازيگران جديد در ساعت 5عصر به گوش مي‌رسد.

يكي از نكته‌هاي حاشيه‌اي فيلم اول مديري، حامي مالي آن است؛ شركت منتسب به يكي از اپراتورهاي تلفن همراه كه در بخش عمده مجموعه «دورهمي» اين وظيفه و مسئوليت را بر عهده داشت، در قسمت‌هاي پاياني به‌ويژه پس از قطعي شدن همكاري در توليد ساعت 5عصر ناگهان از برنامه شبكه نسيم كنار گذاشته شد. هر چند مديري اعلام كرده بود اين شركت حامي شخصي اوست و فيلم را هم با حمايت مديران آن كليد مي‌زند.

  • تلاش براي حضور در جشنواره

«ساعت 5عصر» داستان مردي است كه فقط چند ساعت وقت دارد يك امضا بگيرد و كار خود را به سرانجام برساند اما در راه رسيدن به هدف اتفاق‌هايي برايش مي‌افتد كه فقط در دنياي خاص مهران مديري امكان دارد. خشايار الوند فيلمنامه را نوشته و سيامك انصاري، دوست قديمي و چهره محبوب مديري بازيگر اصلي آن است.

اگر ساعت 5عصر براي نمايش در جشنواره امسال آماده شود، كنجكاوي‌برانگيز‌ترين نام دوره سي‌و‌پنجم فيلم فجر خواهد بود؛ فيلمي كه در بخش نگاه نو با فيلم‌هاي اول رقابت مي‌كند و شايد در بخش سوداي سيمرغ هم در كنار بزرگان سينما حضور داشته باشد.

کد خبر 353265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha