ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن تسلیت ایام پایانی‌ماه صفر مصادف با رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و با توجه به تعطیلی پیش رو، اطلاعیه‌ای شامل توصیه‌هایی برای رفاه حال مسافران صادر کرد.

تعطیلات

بنابه اطلاعيه‌اي كه وبگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، آن را منتشر كرده است، از شهروندان خواسته شده با توجه به شرايط ناپايدار جوي و احتمال بارش‌ها در مناطق مختلف كشور، پيش از سفر از طريق سامانه مركز مديريت راه‌هاي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي (به شماره141) از وضعيت تردد در جاده‌هاي كشور و از طريق سامانه134 از شرايط آب و هوايي مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را كسب كنند.

ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر در اين اطلاعيه افزود: «هموطنان عزيز با تماس با ادارات كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان‌ها مي‌توانند از برنامه‌هاي فرهنگي تدارك ديده شده توسط ستادهاي اجرايي خدمات سفر استان‌ها شامل مراسم مذهبي و آييني اطلاع حاصل و در اين مراسم شركت كنند».

اين ستاد از مسافران خواست ضمن حفظ آرامش در ترافيك‌هاي طولاني، با پليس راهور ناجا و مأموران راهداري همكاري كرده و از توقف‌هاي غيرضروري در حاشيه جاده‌ها و نقاطي كه موجب ترافيك مي‌شود، بپرهيزند.

براساس اين اطلاعيه، با توجه به عزيمت زائران و مسافران به شهرهاي مذهبي و زيارت اماكن مقدسه، ستادهاي اجرايي استان‌ها و شهرستان‌ها بايد كاملا آماده باشند.

ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر در پايان ضمن تأكيد بر حضور فعال كشيك‌هاي مستقر در دبيرخانه ستادهاي اجرايي خدمات سفر استان‌ها در تمام بخش‌هاي حمل‌ونقل و ترافيك، امنيت و انتظامي، امداد و نجات، مديريت بحران، بهداشت و درمان، اسكان و پذيرايي، آمادگي كامل همه واحدهاي مسئول را براي خدمات‌رساني شايسته به مسافران و گردشگران ضروري اعلام كرد.

کد خبر 353655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha