همشهری آنلاین: معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: در حال حاضر مشکل افت فشار گاز در استان های شمالی کشور برطرف شده است و هم اینک از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

به گزارش ايرنا، مرتضی اکبرپور روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:‌ علاوه بر این در هیچ نقطه ای از کشور با مشکل قطعی گاز، برق و آب مواجه نیستیم و با کمک مردم و مسئولان وضعیت موجود مطلوب است.

این مقام مسئول درعین حال از هرگونه اظهار نظر راجع به ذخیره موجود انرژی های گاز و نفت کشور امتناع کرد و افزود: راجع به این موضوع متولیان امر باید پاسخ بگویند اما تا آنجا که خبردارم مشکلی در حوزه انرژی وجود ندارد.

اکبرپور با بیان اینکه برودت سرما در روزهای اخیر بر محصولات کشاورزی سر درختی کشاورزان خساراتی را وارد آورده است، افزود: میزان خسارت وارده در دست بررسی کارشناسان است و تا دوهفته آینده اعلام می شود.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هرچند بحران را با رفع مشکل افت فشار گاز پشت سر گذاشته ایم اما باید از آمادگی کافی و لازم برای مواجهه با برودت دوباره هوا در روزهای سرد زمستان وجود داشته باشد. هم اینک این آمادگی وجود دارد.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از مردم خواست تا قدری تحمل شان را در شرایط سخت بالا ببرند و با صرفه جویی در مصرف انرژی به دیگر هموطنان خود کمک کنند.

وی گفت: بروز سرما جزو شرایط طبیعی محسوب می شود و درهمه جای دنیا وجود دارد و کشور ما نیز از این قاعده طبیعی مستثنی نیست. ممکن است درهفته های آتی باز هم شاهد بروز برودت سرما در کشور باشیم، بنابراین با ذخیره ثانویه انرژی می توان مشکلات سرمای هوا را مدیریت کرد.

بارش برف طی هفته گذشته سبب کاهش محسوس دمای هوا دربرخی مناطق سردسیر کشور و به ویژه منطقه معتدله مازندران و گیلان شد بطوریکه این امر سبب قطع گاز و برق مناطقی از استان و وارد شدن خسارت به باغداران مرکبات شد.

کد خبر 353719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha