همشهری آنلاین: مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام پایانی ماه صفر زائران پیاده از کشورهای شبه قاره هند، بیشترین حجم زائران پیاده حضرت رضا (ع) را تشکیل می‌دهند.

زائران در حرم امام رضا

به گزارش ايرنا، سیدجواد هاشمی‌نژاد افزود: همان طور که در ایام پایانی ماه صفر حرم مطهر رضوی میزبان ده‌ها هزار زائر پیاده از گوشه و کنار کشور است، زائران غیرایرانی نیز در قالب کاروان‌های مختلف در این ایام به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

وی بیان کرد: این زائران به صورت عمده از کشورهای شبه قاره هند شامل هندوستان، پاکستان، بنگلادش، نپال، بوتان و میانمار به صورت پیاده به مشهد مقدس می‌آیند و مهمان حضرت رضا (ع) می‌شوند.

وی اظهار کرد: بخشی از این زائران در بازگشت از زیارت اربعین، ایام پایانی ماه صفر را در مشهد مقدس می‌‍گذرانند و از برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی و زیارت مطلوب آقا علی بن موسی الرضا (ع) بهره می‌گیرند.

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: شماری از زائران غیرایرانی دهه پایانی ماه صفر از کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که به صورت پیاده به مشهد مقدس می‌آیند.

هاشمی‌نژاد گفت: در بخش مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برای بهره‌مندی فرهنگی زائران پیاده ایام پایانی ماه صفر برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که مهمترین آن برگزاری نشست تخصصی تاثیرات مهم راهپیمایی اربعین بر جهان اسلام و وحدت و یگانگی در اسلام است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه شماری از زائران غیرایرانی عرب‌زبان هستند، بیش از 20 ساعت سخنرانی برای گروه‌های زیارتی عرب ‌زبان حرم مطهر رضوی برای ایام پایانی ماه صفر در نظر گرفته شده که در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: این سلسله سخنرانی‌ها به منظور آشنایی زائران عرب‌زبان با تعالیم و آموزه‌‌های رضوی برپا می‌‌شود تا آنان بتوانند همانند دیگر زائران حرم رضوی از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: همچنین مسابقه بزرگ فرهنگی همراه با ارائه کتاب زندگانی سیاسی حضرت رضا (ع) برگرفته از کتاب «انسان 250 ساله مقام معظم رهبری» انتشار یافته به چهار زبان، برنامه‌ریزی شده که در حال برگزاری است.

وی افزود: همزمان با ایام پایانی ماه صفر، شب شعری برای اردوزبانان با حضور شاعران پاکستانی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود تا شاعران شعرهای خود را در مدح و ثنای حضرت رضا (ع) قرائت کنند.

وی بیان کرد: در فضای مجازی آستان قدس رضوی، حدود 200 هزار نفر خارج از ایران که شامل انگلیسی زبان‌ها، عرب زبان‌ها و ایرانیان مقیم خارج از کشورند، به حرم مطهر رضوی متصل شده و از برنامه‌های متنوع مناسب این ایام بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 353897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha