جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

۳۶۵ یا ۶۰۰ میلیون تومان! اولی رقم فروش «سلام بمبئی» در یک سایت معتبر است و دومی درآمد نخستین روز اکران همین فیلم از زبان پخش‌کننده. هر چه باشد، تازه‌ترین محصول مشترک سینمای ایران با بالیوود در حدود ۱۰۰ سالن در سراسر ایران روی پرده رفته و گیشه پاییز سرد سینما را داغ کرده است.

سینما

به گزارش همشهري، سلام بمبئي به لطف حضور محمدرضا گلزار و نخستين تجربه بازيگري بنيامين بهادري به فروشي خيره‌كننده در روز پنجشنبه دست يافت و به‌نظر مي‌رسد كه ركوردهاي فروش نخستين روز اكران را شكسته باشد. گفته مي‌شود ميزان آوازهاي هندي و فارسي و حجم حركات موزون در بخش‌هايي از فيلم به اندازه‌اي است كه برخي سينماداران ترجيح داده‌اند سلام بمبئي را در صحنه‌هاي خاص با چراغ‌هاي روشن به نمايش بگذارند!

در شرايطي كه سينماي هند در سال‌هاي اخير به سمت توليد فيلم‌هاي روشنفكرانه و هنري گرايش پيدا كرده‌است، سلام بمبئي را مي‌توان بازگشت به حدود 3دهه پيش توصيف كرد. قربان محمدپور كه «زبان مادري»، «دل بي‌قرار» و «آنچه مردان درباره زنان نمي‌دانند» را در كارنامه دارد، در چهارمين تجربه كارگرداني سراغ يك داستان آشنا در چارچوب سينماي آشناي باليوود و دنياي فيلمفارسي رفته و روايتي همراه با آواز و حركات موزون براي مخاطب ايراني تدارك ديده است.

با وجود منتفي‌شدن برنامه اكران افتتاحيه با بليت‌هاي 300هزار توماني در برج ميلاد، سلام بمبئي از علاقه مردم ايران به سينماي هند و بازيگران باليوودي بيشترين بهره را برد و به گفته پخش‌كننده، فقط در يك روز حدود 600ميليون تومان فروخت. در روزهايي كه سرما و آلودگي هوا تا حدودي بازار سينما را راكد كرده بود، استقبال از اين فيلم سينماداران را تا حدودي به اكران فصل پاييز اميدوار كرده است.

«لاك قرمز» به كارگرداني سيدجمال سيدحاتمي كه از پديده‌هاي بخش نگاه نو سي‌و‌پنجمين جشنواره فيلم فجر بود، ديگر فيلم تازه اكران در هفته دوم آذر است. شايد اين فيلم اول به لطف پخش 500تيزر تبليغاتي رايگان از شبكه‌هاي مختلف راديو و تلويزيون به فروشي قابل توجه دست يابد و به نوعي موفقيت «متولد65» را تكرار كند. پرديس احمديه، پانته‌آ پناهي‌ها، مسعود كرامتي و بهنام تشكر بازيگران اصلي لاك قرمز هستند كه يك روايت تلخ اجتماعي دارد.

«جنجال در عروسي» به كارگرداني سيدرضا خطيبي سرابي هم جزو معدود تجربه‌هاي سه‌بعدي سينماي ايران است كه تماشاي آن براي علاقه‌مندان مي‌تواند جذاب باشد؛ هر چند بليت‌هاي اين فيلم در سينماهاي سه‌بعدي 15هزار تومان و كمي گران‌تر از سينماهاي معمولي است. جنجال در عروسي فيلمي در گونه سينماي كودك و نوجوان است و داستان خرابكاري چند نوجوان را در يك مجلس عروسي روايت مي‌كند. عليرضا خمسه، ميرطاهر مظلومي، نعيمه نظام‌دوست و مرتضي ضرابي بازيگران اصلي اين فيلم شاد و كمدي هستند.

  • «خوب، بد، جلف» براي اكران نوروز

در شرايطي كه تصور مي‌شد نخستين تجربه كارگرداني پيمان قاسمخاني در سينما جدي‌ترين رقيب «سلام بمبئي» در اكران اواخر پاييز خواهد بود، «خوب، بد، جلف» قيد اكران زودهنگام را زد و با پركردن فرم شركت در جشنواره فيلم فجر، براي نمايش در اكران نوروز دورخيز كرد.

اگر «ساعت 5عصر» مهران مديري هم براي نمايش در بخش فيلم‌هاي اول جشنواره سي وپنجم آماده شود، از همين حالا بايد منتظر رقابت جدي 2يار ديرين در بخش نگاه نو اين دوره باشيم. قاسمخاني و مديري كه در گذشته نه‌چندان دور آنتن تلويزيون را با طنزهاي تماشايي گرم مي‌كردند، همزمان پا به عرصه سينما گذاشتند و حالا در قامت 2رقيب براي بردن جوايز جشنواره و احتمالا ركوردشكني در گيشه سينما مبارزه مي‌كنند.

کد خبر 354150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha