دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

با گذشت ۲ هفته از آخـرین‌مـاه پـاییز، نگارخانه‌های پایتخت میزبان آثار تازه در زمینه‌های مختلف ازجمله نقاشی، عکاسی، حجم و خوشنویسی شده یا می‌شوند.

عکس‌های آرمان استپانیان در نگارخانه افرند به نمایش درآمده است.

همزمان با نخستين روز همين هفته نزديك به 30 نمايشگاه گروهي و انفرادي آغاز به‌كار كردند و تازه‌ترين آثار هنرمندان را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دادند.

  • از خودنگاره‌ها تا غزل‌واره‌ها

احمد عالي نقاشي‌ها و عكس‌هاي خود را در نمايشگاه «خودنگاره‌هاي احمد عالي با G11» به نمايش درآورده و تا پايان آذر در نگارخانه امكان ميزبان هنردوستان است. نگارخانه اثر ميزبان غزل‌واره‌هاي رضا لواساني است؛ آثاري كه گزيده تعدادي بي‌شمار از طراحي‌هاي او در يك دهه گذشته است. غزل‌واره 12آذر افتتاح شده و تا 3دي ادامه دارد. «من اكبري هستم» نمايشگاه نقاشي‌هاي احمدرضا اكبري تا 21آذر در آرته برپاست و آريانا با نقاشي‌ها و مجسمه‌هاي مرجان شكري به مناسبت روز جهاني مولانا تا 18آذر ميزبان علاقه‌مندان است.

  • سياه‌مشق‌هاي يك هنرمند

نگارخانه ترانه باران هفتمين نمايشگاه نقاشي‌خط و سياه‌مشق‌هاي امير نوروزي را تا 21آذر به نمايش درمي‌آورد و نگارخانه ديد ميزبان سومين نمايشگاه گروهي نقاشي‌خط «هنگام نو2» با ارائه آثاري از هنرمندان پيشكسوت است. سيحون نقاشي‌هاي سعيد خضابي را در «روياي من و فتحعلي‌ميرزا» به تماشا درآورده و مريم آيين و عباس شهسوار نقاشي‌هاي خود را در نمايشگاه «واق» تا 23آذر در طراحان آزاد در معرض ديد عموم قرار داده‌اند.

  • عكاسان مشغول كارند

عكس‌هاي آرمان استپانيان از ديگر نمايشگاه‌هايي است كه تا 26آذر از دوستداران هنر عكاسي پذيرايي مي‌كند؛ نمايشگاه عكس «آرامستان» در نگارخانه افرند برپاست. ديگر نمايشگاه عكس اين روزها مربوط به مانوش نبوي و «گمگشته» اوست كه در نگارخانه جورجاني افتتاح شده و نگارخانه شماره6ميزبان عكس‌هاي ساسان مويدي در «ماسوله 1360» است. نگارخانه مستقل تهران ميزبان يك نمايشگاه عكس گروهي با مديريت بابك حقي است و «زل» تا 25آذر ادامه دارد.

«تكرار جملات سخت» عنوان نمايشگاه نقاشي‌هاي مهسا كريمي، هنرمند 35ساله‌زاده سبزوار است كه 12آذر در نگارخانه مهروا افتتاح شده و تا 22آذر هر روز جز پنجشنبه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 17تا 21ميزبان علاقه‌مندان هنر نقاشي است. نگارخانه كبيري هم نقاشي‌هاي مهرداد برآغوش را در قالب نمايشگاه «چشم سوم» تا پايان هفته روي ديوار دارد. چاپ دستي عليرضا جوادي در «دگرديسي» تا اول دي در نگاه برپاست و نقاشي‌هاي آبرنگ بهمن نيكو و هنرجويان در «با نگاهي دقيق‌تر» 19تا 30آذر در شكوه برپا مي‌شود.

جمعه آينده يعني 19آذر نمايشگاه گروهي عكس «آن»‌ با موضوع آزاد در نگارخانه هنر ايرانيان افتتاح مي‌شود و تا 24آذر (جز شنبه) ميزبان دوستداران هنر عكاسي خواهد بود. نكته مهم اين نمايشگاه، برگزاري 3كارگاه رايگان براي علاقه‌مندان با موضوع‌هاي تركيب‌بندي در عكاسي، ديد در عكاسي و عكاسي اجتماعي در روزهاي يكشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه است.

  • خوشنويسي‌هاي مدرس در نياوران

نمايشگاه گروهي «رنگ طرب» شامل آثار اميرحسين مدرس، سارا عدالت‌جو و بهار بهاردوست عصر جمعه گذشته در نگارخانه شماره2 فرهنگسراي نياوران افتتاح شد. در اين نمايشگاه 25تابلو خوشنويسي مدرس، 35تذهيب عدالت‌جو و 45پتينه روي چوب بهاردوست به نمايش درآمده است. مدرس كه بيشتر با اجرا، بازيگري و خوانندگي شناخته مي‌شود، براي نخستين‌بار آثار خوشنويسي خود را در معرض ديد عموم قرار داده است.

کد خبر 354559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha