شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به نامه‌نگاری دوباره وزیر صنعت به رئیس‌جمهور برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس گفت: ابهام‌های مطرح شده در نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس‌جمهور درخصوص عرضه محصولات پتروشیمی در خارج از بورس، پیش از این در نشست‌های متعدد شورای رقابت بحث و پاسخ داده شده است.

  • حل مشكل با پادرمياني وزارت اقتصاد

محمد رضا نعمت‌زاده وزير صنعت در اقدامي عجيب بار ديگر بدون توجه به دستورالعمل 3‌ماه قبل شوراي رقابت، با ارسال نامه‌اي به رئيس‌جمهور بارديگر خواستار خروج محصولات پتروشيمي از بورس شده است. شوراي رقابت 2‌ماه پيش در مصوبه‌اي به تداوم عرضه محصولات پتروشيمي در بورس رأي داد.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام كرده است: بيشتر ابهام‌هاي مطرح در نامه وزير صنعت با تعامل وزارت اقتصاد و سازمان بورس پاسخ داده شده و موضوع حل و فصل شده است. به گفته شاپور محمدي، تعامل وزارت اقتصاد در حل موضوع بسيار اثرگذار بوده است. او اعلام كرد: اين مباحث جاي نگراني ندارد و ايرادهاي وزير صنعت، ناشي از تفاوت برداشت‌هاست.

  • ماجراي نامه‌نگاري دوباره

محمدرضا نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت در نامه‌اي به روحاني، رئيس‌جمهور كه در تاريخ 18 آذر ‌ماه 95 با عنوان «مشكلات عرضه انحصاري محصولات پتروشيمي در بورس» ارسال شده، ضمن تكرار بهانه‌هاي قبلي درباره لزوم خروج محصولات پتروشيمي از بورس‌كالا خواستار اصلاح مصوبه ستاد هدفمند‌سازي‌ يارانه‌ها مبني بر لزوم عرضه محصولات پتروشيمي در بورس‌كالا شده است.

شوراي رقابت هم در مصوبه دويست و شصت و سوم خود در تاريخ 29شهريور‌ماه95 بر لزوم عرضه تمامي محصولات توليدي شركت‌هاي پتروشيمي در بورس‌كالا تأكيد و هرگونه فروش خارج از بوس كالا و يا قراردادهاي مستقيم اين شركت‌ها با مصرف‌كنندگان محصولات پتروشيمي در صنايع پايين‌دستي را به‌عنوان عرصه خارج از شبكه، غيرمجاز اعلام كرد.

کد خبر 355878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha