سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

وزارت دفاع روسیه روز گذشته از کشف گورهای ‌جمعی غیرنظامیان در شرق حلب خبر داد که به‌دست تروریست‌های حاضر در این منطقه شکنجه و اعدام شده‌اند.

آوارگان سوری

سخنگوي وزارت دفاع روسيه تأكيد كرده كه كشف اين گورهاي دسته‌جمعي تنها نمونه كوچكي از تحقيقات اوليه در منطقه آزاد شده شرق حلب است و نتايج بررسي‌هاي صورت‌گرفته بسياري را شوكه خواهد كرد.

براســــــاس گزارش‌هـــا در اين گورهاي‌‌جمعي ده‌ها جنازه كشف شده كه بسياري از آنها اعضاي بدنشان قطع شده و با شليك و تيرباران از فاصله نزديك اعدام شده‌اند.ايگور كوناشنكف، سخنگوي وزارت دفاع روسيه اعلام كرده كه اين غيرنظاميان قبل از به قتل رسيدن به‌شدت شكنجه شده‌اند. او در يك نشست خبري گفت: كامل‌شدن تحقيقات در شرق حلب بسياري از افسانه‌ها و داستان‌هايي را كه توسط غرب براي مردم جهان ساخته شده از بين خواهد برد.

3روز قبل مقام‌هاي دولت سوريه اعلام كردند كه كار تخليه و خروج همه نيروهاي تروريستي و شورشي از شرق حلب به پايان رسيده است. نيروهاي دولتي سوريه اكنون در حال بازرسي و پاكسازي شرق حلب هستند و هنوز هم به اسناد و كشفيات جديدي دست پيدا مي‌كنند. به گفته نيروهاي ارتش سوريه، شورشيان اقدام به بمبگذاري و مين‌گذاري گسترده منطقه به‌عنوان تله ‌انفجاري كرده‌اند. در بازرسي‌هاي صورت گرفته طيف گسترده‌اي از اين تله‌ها از خودروي بمبگذاري شده با 2تن مواد منفجره گرفته تا عروسك‌هاي انفجاري كشف شده است.

يگان‌هاي ارتش طي روزهاي گذشته مقادير زيادي سلاح در داخل مدارس، تاسيسات و سازمان‌هاي خدماتي در محله الزبديه در شهر حلب كشف كرده‌اند. به گزارش آناتولي، ابراهيم قالين، سخنگوي رئيس‌جمهور تركيه هم روز گذشته اعلام كرد كه 44هزار نفر از حلب خارج شده و به ادلب برده شده‌اند. او گفت: براي رفع نيازهاي اساسي آنها در ادلب تدابيري اتخاذشده و تلاش‌ها ادامه دارد. اين در حالي است كه ادلب تحت كنترل گروه‌هاي تروريستي و شورشي قرار دارد. پيش از اين اعلام شده بود كه تركيه افراد خارج شده از حلب را در كمپ‌هايي نزديك مرز خود استقرار مي‌دهد.

  • گسترش عمليات نظامي تركيه در سوريه

دولت تركيه در حال گسترش عمليات نظامي خود در سوريه است. آنكارا روز گذشته از ائتلاف ضد‌داعش تحت امر آمريكا درخواست پشتيباني هوايي براي نيروهاي تحت حمايت خود در الباب كرد. سخنگوي رئيس‌جمهور تركيه روز گذشته اعلام كرد كه اين كشور عمليات براي تصرف الباب را با قاطعيت ادامه مي‌دهد چون براي امنيت ملي تركيه ضروري است. مقام‌هاي تركيه روز گذشته اعلام كردند كه حملات داعش در شهر الباب كشته شدن 30غيرنظامي را به‌دنبال داشته است.

رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه اعلام كرده كه هدف بعدي اين كشور پس از تصرف الباب، شهر منبج خواهد بود و پس از آن درصورت توافق با آمريكا اين كشور وارد عمليات رقه مي‌شود. شهر منبج توسط نيروهاي كرد سوريه از دست داعش آزاد شده اما تركيه قصد دارد آن را تحت كنترل خود درآورد. اردوغان با اشاره به دوران رياست‌جمهوري ترامپ گفت: بعد از منبج اگر در دوران جديد بتوانيم با آمريكا همكاري كنيم، نوبت رقه فرا مي‌رسد.

اين در حالي است كه ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام كرد كه نيروهاي كرد موسوم به نيروهاي دمكراتيك سوريه با حمايت آمريكا به ورودي‌هاي منطقه سد استراتژيك فرات رسيده ‌و به شهرهاي الطبقه و رقه نزديك شده‌اند.

  • تيم ضربت پوتين در سوريه

نشريه ديلي‌بيست در گزارشي از تشكيل تيمي از نيروهاي ويژه در چچن براي اعزام به سوريه و مقابله با داعش خبر داده است. در اين گزارش اعلام شده كه رمضان قديروف، رئيس ‌جمهوري خودمختار چچن كه مورد حمايت روسيه است، شخصا بر آموزش و تشكيل اين نيروهاي ويژه از جوانان چچني نظارت دارد. اين نيروها با اعزام به سوريه وظيفه دارند كه در ماموريتي ويژه به مقابله با نيروهاي چچني داعش بپردازند. مقام‌هاي روسيه تروريست‌هاي چچني داعش را خطري براي امنيت اين كشور به‌حساب مي‌آورند.

کد خبر 356804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha