چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

به‌دنبال مرگ پسربچه ۳ساله به‌خاطر مسمومیت با خوردن شربت متادون تحقیقات در این پرونده آغاز شده است.

شامگاه سه‌شنبه مسئولان درمانگاهي در مشهد با پليس تماس گرفتند و از مرگ مرموز پسربچه‌اي 3ساله خبر دادند. با گزارش ماجرا به قاضي ميرزايي بازپرس جنايي مشهد، تيم تحقيق راهي درمانگاه و در بررسي‌ها مشخص شد كه پسربچه بر اثر مسموميت ناشي از خوردن شربت متادون جان باخته است.

خانواده پسربچه‌ مي‌گفتند كه شربت متادون داخل آشپزخانه بوده كه پسربچه بازيگوش آنها سراغ آن رفته و محتويات داخل آن را سر كشيده است. با اين حال قاضي جنايي دستور بررسي دقيق اين ماجرا را صادر كرد تا صحت اظهارات خانواده پسربچه مشخص شود. به گفته بازپرس ميرزايي، مرگ كودكان بر اثر خوردن شربت متادون متأسفانه رو به افزايش است و چند روز پيش نيز دختربچه‌اي افغان به‌دليل خوردن اشتباهي آن به جاي استامينوفن جانش را از دست داد.

وي مهم‌ترين دليل در چنين مرگ‌هاي دلخراشي را سهل‌انگاري والدين عنوان كرد و گفت: معمولا وقتي پدر و مادر يا يكي از آنها به موادمخدر معتاد شده و مجبور به استفاده از شربت متادون شوند، ضريب سهل‌انگاري و بي‌توجهي آنها افزايش مي‌يابد. اين در حالي است كه بسياري از آنها از خطرات متادون براي كودكان آگاهي كافي ندارند و همين سهل‌انگاري و ناآگاهي باعث مي‌شود كه كودكان بي‌گناه قرباني چنين مرگ‌هاي دردناكي شوند.

کد خبر 357040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha