او در فيلم تازه خود يك گام رو به جلو برداشته و بهنظرم اثري ارزشمند و بسيار قاعدهمند ساخته است.وارونگي شايد مانند فيلمهاي تجاري مورد توجه مخاطبان قرار نگيرد اما فيلمي ارزشمند است كه معتقدم ميتوان آن را جزو اكرانهاي خوب 95 دانست. بهزادي با سبك و سياق خود فيلم را ساخته و يك نگاه اجتماعي و واقعگرايانه به داستان داشته است.
فيلمساز تلاش كرده مختصات واقعي جهاني قابل لمس و درك را براي مخاطبان بهوجود بياورد و از كليشههاي معمول كه در فيلمهاي اجتماعي وجود دارد، فرار كرده است.بهزادي بهعنوان يك فيلمساز كه جايگاه خود را در سينما بهدست آورده، لزوما براي سرگرمكردن تماشاگر فيلم نساخته و مخاطب را بهصورت جدي در فرايند زيباشناسانه و خلاق قرار ميدهد. تماشاگر هم داستان را با خلاقيتها و ايدههاي فيلمساز پيش ميبرد.
وارونگي فيلمي است كه نسبت به زمان و بستر اجتماعي متعهدانه برخورد كرده و درباره وارونه شدن خصايص جامعه صحبت ميكند. فيلمساز هم براي نشان دادن آن از وارونگي هوا كمك ميگيرد و ميكوشد در يك روند خلاقانه وارونهشدن را به روابط انساني جامعه تعميم دهد.
بهنظرم اين تعهدي است كه هنرمند واقعي به سينما و همچنين جامعه خود دارد و ميتواند با ساختن فيلم به نمايش بگذارد. بهزادي موضوعي بكر و مناسب براي فيلم سوم خود انتخاب كرده و توانسته از عهده روايت آن بربيايد. بازي سحر دولتشاهي، علي مصفا، ستاره پسياني و... بسيار خوب است و تماشاگر، شاهد هنرنمايي متعادل آنهاست.
بهزادي كه در قاعده تصادف از انفصال نسلها گفته بود، در اين فيلم از انفصال برخي مسائل اجتماعي و اخلاقي سخن به ميان آورده و با يك اجراي ساده توانسته فيلمي تأثيرگذار بسازد. او فيلمسازي است كه روي خلاقيت كارگرداني حركت ميكند و در اين عرصه با وجود ساختن تنها 3فيلم، موفق عمل كرده است.
- نويسنده و منتقد
نظر شما