همشهری آنلاین: رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران از بورسیه دانشجویان برتر و مستعد دانشگاه تهران توسط این بنیاد خبر داد و گفت: دانشجویانی که معدل آنها بالای ۱۷ باشد و از نظر تحصیلی مستعد شناخته شوند توسط بنیاد حامیان دانشگاه تهران بورسیه می‌شوند.

دانشجویان برتر

به گزارش ایسنا، دکتر محمود کمره‌ای در دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد، گزارشی از روند فعالیت این بنیاد ارائه داد و گفت: بنیاد حامیان دانشگاه تهران از مهر ماه 94 که فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد تا به امروز حدود 850 حامی دانشجو یا خیِر عضو دارد که دانشجویان مستعد و برتر دانشگاه تهران تحت پوشش حمایت‌های مالی این خیرین قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بر اساس بازنگری‌هایی که در آیین‌نامه بنیاد حامیان دانشگاه تهران انجام دادیم، تصمیم بر این شد که تنها دانشجویانی که از نظر تحصیلی و آموزشی برتر و مستعد شناخته می‌شوند تحت پوشش حمایت‌های این بنیاد قرار بگیرند و توسط تحت پوشش خیرین این بنیاد بورسیه شوند که داشتن معدل بالای 17 یکی از شرایط تحت پوشش قرار گرفتن دانشجویان در این بنیاد است. در واقع با توجه به تعداد خیرینی که در بنیاد وجود دارد امکان اینکه تمامی دانشجویان از تحصیلات بورسیه استفاده کنند، وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران تاکید کرد: در صورتی که تعداد افراد خیر جدید به این بنیاد اضافه شوند و درخواست داشته باشند که بر اساس آن بخواهند هزینه تحصیلی یا به نوعی به دانشجویان کمک‌ تحصیلی پرداخت کنند شرایط در آیین‌نامه تغییر خواهد کرد و این بنیاد به دانشجویان متقاضی هزینه تحصیلی پرداخت می‌کند.

دکتر کمره‌ای خاطرنشان کرد: در طول یک سال فعالیت بنیاد حامیان دانشگاه تهران تعداد 1250 دانشجو توسط هفت بنیاد و خیر بورسیه شده‌اند که این آمار در طول مدت محدود فعالیت بنیاد قابل تامل است.

وی همچنین ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برای پذیرش مسوولیت‌ اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف تشکیل بنیاد حامیان دانشگاه تهران عنوان کرد و افزود: در واقع بورسیه دانشجویان از طریق بنیاد حامیان دانشگاه تهران موجب تشویق کار خیر در بین دانشجویان و ایجاد انگیزه بیشتر آنها برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی خواهد شد. تا اینکه این دانشجویان خودشان نیز در آینده به جمع خیرین بپیوندند و همچنان که بسیاری از این افراد امروزه خودشان خیر شده‌اند.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان مشارکت برای انجام کار خیر و استقبال جهت عضویت در این بنیاد بسیار چشمگیر است. به طوری که این استقبال موجب شده در حال حاضر بنیاد حامیان دانشگاه تهران علاوه بر بورسیه دانشجویان، فعالیت‌های دیگری نیز در مسائل مختلف علمی آموزشی و غیره نیز انجام دهد.

کد خبر 357513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha