همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وقوع توفان گرد و خاک در بیش از ۱۰ شهر استان، گفت که در پی وقوع توفان گرد و خاک همه دستگاه‌های اجرایی و مراکز درمانی و بیمارستا‌ن‌های استان، در حالت آماده‌باش بسر می‌برند.

آماده‌باش مراکز درمانی خوزستان در پی توفان در ۱۰ شهر

به گزارش ايرنا، هاشم بالدی جمعه شب با بیان این که توفان گرد و خاک امروز بیش از نیمی از استان را فراگرفت افزود: شدت توفان در شهرستان‌های اهواز، هندیجان، حمیدیه، کارون، باوی، سوسنگرد، آبادان، خرمشهر، رامشیر و ماهشهر بسیار بالا بود.

وی با بیان این که در سایر شهرهای استان آلودگی هوا کم‌تر بود اضافه کرد: سرعت باد در اهواز به 60 کیلومتر بر ساعت رسید که باعث قطع برق در برخی مناطق به دلیل تداخل درختان با شبکه برق شد.

به گفته وی، با قطع برق، برخی ایستگاه‌های پمپاژ آب نیز دچار مشکل و آب نیز قطع شد.

وی لغو 9 پرواز فرودگاه اهواز را از دیگر تبعات گرد و خاک امروز در اهواز عنوان کرد و افزود: آزادراه اهواز- ماهشهر به دلیل شدت گرد و غبار حدود 2 ساعت مسدود شد.

بالدی با بیان این که نیمه شمالی استان امروز شاهد بارندگی بود، گفت: آسمان اهواز نیز ديروز پوشیده از ابر بوده که به دلیل ورود توده گرد و خاک ابرها عقیم شد و باران اندکی اتفاق افتاد.

وی اظهار کرد: گرد و خاک ديروز ناشی از کانون‌های داخلی در اطراف اهواز بود که این کانون‌ها در بهمن ماه سال 93 نیز فعال شده و منجر به وقوع توفان‌های شدید گرد و خاک شده بود.

بر اساس این گزارش، توفان گرد و غبار با شدت بیش از 66 برابر حد مجاز از صبح ديروز در خوزستان به ویژه اهواز آغاز شد.

شدت توفان و گرد و خاک به قدری بود که مانع برگزاری نماز جمعه امروز اهواز شد و 9 پرواز را نیز لغو کرد.

لیگ برتر دوچرخه‌سواری کشور نیز در ماهشهر به دلیل گرد و غبار برگزار نشد.

در پی وقوع توفان‌های گرد و غبار در بهمن 93، اهواز و چند شهر استان آلودگی بیش از 66 برابر حد مجاز را در چند روز تجربه کردند.

کارگروه ملی مقابله با ریزگرد در آن زمان تشکیل و مصوباتی را ابلاغ کرد که بخش زیادی از آنها به دلیل نبود اعتبار اجرایی نشد.

کد خبر 360121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha