مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: به منظور روان‌سازی‌ و ایمن‌سازی‌ ترافیک در محدوده خیابان ولیعصر و بلوار آفریقا، طرح یکطرفه شدن و حذف پارکینگ حاشیه‌ای و ایجاد خط ویژه اتوبوس دراین محدوده، در دست بررسی است.

معاون برنامه‌ریزی و مطالعات مهندسی ترافیک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره به همشهری گفت: برای بهبود ترافیک محدوده خیابان‌ ولیعصر(میدان ونک تا تجریش) و خیابان آفریقا هم اکنون چندین سناریو در دست بررسی و مطالعه است که یکی از آنها بحث یکطرفه شدن این2 مسیر به منظور اجرای حلقه داخلی با هدف ساماندهی ترافیک منطقه و در راستای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران مبنی بر استفاده حداکثری از حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی است.

جواد تن‌زاده افزود: همچنین در سناریوی دیگری به منظور عرضه مناسب تسهیلات موجود در کل شبکه، در حال حاضر موضوع مدیریت ترافیک و کنترل پارکینگ‌های حاشیه‌ای در این 2 مسیر در دست بررسی و مطالعه قرار گرفته است که با توجه به بالابودن تقاضای پارکینگ حاشیه‌ای به ویژه در خیابان ولیعصر و تا حدودی بلوار آفریقا، گزینه حذف کامل پارکینگ حاشیه‌ای در طرفین این 2 خیابان با هدف افزایش سطح حرکت برای خودروها یا تبدیل فضای آزادشده به مسیر ویژه اتوبوس و ارتقاء حمل‌ونقل عمومی مطرح است.

به گفته وی، در حال حاضر درآمد ناشی از توقف پارکینگ حاشیه‌ای بسیار کمتر از هزینه وارده بر کل سامانه حمل‌ونقل شهری است.

تن‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران نیز موضوع ایجاد خط ویژه در خیابان ولیعصر مطرح شده است، این گزینه می‌تواند اقدامی مثبت در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش سفر با خودروهای شخصی به شمار آید.

وی افزود: موضوع ایجاد خط ویژه و حذف پارکینگ‌های حاشیه‌ای به ویژه از پارک وی تا تجریش به همراه سایر گزینه‌های موجود، حداکثر تا 2 هفته دیگر برای تصمیم‌گیری در کمیته تخصصی شورای‌عالی ترافیک شهر تهران مطرح خواهد شد.

کد خبر 36059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز