رئیس جمهوری اسلا‌می ایران گفت:کسانی که پیشنهاد مناظره را با وجود ادعاهای خود درخصوص‌نمایندگی کردن جامعه جهانی و رهبری آن رد می کنند از قدرت درک و فهم ملت‌ها و تبعات آن نگرانند.

آقای احمدی نژاد در نشست روز چهارشنبه هیئت وزیران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلا‌می ایران به صراحت اعلا‌م کرده‌است که با معیارها , روشها و دیدگاههای برخی قدرتهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس برای اداره جهان مخالف است خاطرنشان کرد: آماده ایم برای اداره بهتر جهان به منظور برقراری عدالت , آرامش‌, رفاه‌, صلح‌, همدلی دوستی و محبت و از بین بردن فضای خشن , بداخلا‌قی و تهدید, الگو,معیار و نظام‌ارائه و پیشنهاد کنیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: به نظر ما می توان با گفتگو ، بحث،اظهار نظر ومناظره برای بشر روشن کرد که آیا نظامی که بر مبانی لیبرالیسم ازجانب ‌برخی کشورهای غربی ارائه شده و بر روابط جهانی حاکم است و این همه بدبختی را برای بشر ایجاد کرده بهتر یا نظامی که برپایه توحید وعدالت بنا شده است و باید به بشر اجازه انتخاب دهد.

رئیس جمهور با اشاره به سفر آینده خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این سفر را موقعیت خوبی برای برگزاری مناظره که همه مردم بویژه ملت آمریکا اجازه دیدن و شنیدن آن را بدون هیچ گونه سانسوری داشته باشند بیان کرد و افزود: رسانه های معتبر، دارای صداقت و پایبند به اصول و شرافت رسانه ای می توانند از این فرصت برای فراهم کردن موقعیتی برای ملت‌ها برای شنیدن دیدگاهها،اصول و راه حلها و انتخاب بهترین آنها استفاده کنند و ما آماده ایم حتی در صحن عمومی سازمان ملل‌ در این مناظره شرکت کنیم حتی اگر طرف آمریکایی بخواهد با مشاوران خود وبه صورت گروهی بحث کند.

احمدی نژاد تصریح کرد: ما دارای مواضع روشن و شفاف و اصول مشخص هستیم که ‌با گذشت زمان و بازیهای سیاسی و شرایط متفاوت دستخوش تغییر نمی شود و پیش از پیروزی انقلا‌ب اسلا‌می، زمان دفاع مقدس، محاصره اقتصادی و دوستی‌ها و دشمنی‌ها همواره ثابت بوده و همیشه قابل ارائه است و کسانی که می گوینداصول مشخصی دارند که متعالی ترین دستاوردهای بشری است بیایند آن را به‌صورت شفاف ارائه کنند و اجازه انتخاب به ملتها بدهند و تهدید ملتها را با بمب کنار بگذارند و منطق خود را ارائه کنند.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم آنها از این کار که بهترین راه تحقق صلح است طفره نروند و مطمئن باشند در ایران آنقدر انسان آگاه و دانشمند درباره اصول و دیدگاههای انقلا‌ب اسلا‌می وجود دارد که آنها با هر کدام که بخواهند می توانند مناظره کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرا رسیدن سالروز میلا‌د منجی عالم بشری حضرت مهدی "عج" گفت: امروز و با شرایط اسف بار حاکم بر جهان که حاصل مدیریت انسانهای غیرمعتقد به توحید و عدالت است بیش از پیش مشخص شده است که جهان و انسان برای رسیدن به‌سعادت نیازمند امام معصوم و هدایت اوست.

در ادامه این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارشی ازمنابع و مصارف ارزی کشور در سال 84 بیان کرد و تعدادی از پیشنهادهای‌دستگاه های اجرایی نیز مطرح و بررسی و درباره آنها تصمیم گیری شد.

کد خبر 3619

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز