یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی: در فاصله حدود 270 روز تا آغاز بازی‌های المپیک پکن، دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری با حضور 12 وزنه‌بردار آغاز شد.

 اگرچه برخی از وزنه‌برداران بزرگسال تیم ایران چه در قالب اردوی تیم باشگاهی خود و یا به صورت انفرادی، از نخستین روزها پس از مسابقات جهانی تایلند، تمرینات خود را آغاز کرده بودند، اما از ابتدای هفته جاری، اعضای کادرفنی تیم‌ملی وزنه‌برداری بزرگسالان، از 12 وزنه‌بردار دعوت به عمل آورده‌اند تا به صورت رسمی و جدی تمرینات خود را برای مسابقات آتی آغاز کنند.

 پس از نشست کادرفنی تیم‌های ملی با اعضای کمیته فنی فدراسیون، حسین‌ رضازاده، محمد صالحی، رشید شریفی، محسن بیرانوند، وحید ربیعی، مرتضی شاه‌محمدی، سهراب مرادی، اصغر ابراهیمی، شهروز قربانی، نواب نصیرشلال، محمد‌علی نصیری‌نیا و جمشید برزه، به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند.

 این در حالی است که در این فهرست نام وزنه‌بردارانی همچون فلاحتی‌نژاد، پانزوان و سرلک که در ترکیب تیم اعزامی ایران در تایلند حضور داشتند، به چشم نمی‌خورد. از نفرات دعوت‌شده نیز شریفی، قربانی، نصیری‌نیا و برزه هنوز به اردو نیامده‌اند، اما سایرین از روزهای قبل و حتی در روزهایی که بهمن زارع به عنوان سرمربی تیم ایران در اردن حضور داشت، زیر نظر دو مربی چینی کار خود را آغاز کرده‌اند.

در دور جدید تمرین تیم‌ملی وزنه‌برداری بزرگسالان، یک تغییر کوچک در کادر تیم‌های ملی به وجود آمده است. در حالی که از یک سال گذشته تاکنون کورش باقری و سیدهادی پانزوان به عنوان مربیان تیم ایران در کنار بهمن زارع حضور داشتند، اما در آغاز این مرحله از تمرینات «لیویوئه هونگ» و «جو پرشون» از کشور چین به عنوان مربی در کنار تیم حضور دارند.

در 10 روز گذشته هم مربیان چینی نشان داده‌اند که نه تنها روش جدید و متفاوتی نسبت به مربیان اروپایی شرقی دارند، بلکه با روحیه و انگیزه بالا برای اعتلای تیم ایران تلاش می‌کنند.

 ارتباط روحی که این مربیان با وزنه‌برداران ایران از جمله رضازاده ایجاد کرده‌اند، نشان از تجربه بالای این مربیان شرق دور دارد.

در حالی که پیش از ورود این مربیان به ایران اختلاف‌نظرهای زیادی در مورد نحوه به کارگیری‌شان بود، اما آن‌ها قرار است در کنار بهمن زارع تیم ایران را برای مسابقات آتی از جمله بازی‌های المپیک پکن آماده کنند.

مسابقات آینده تیم ملی

تیم وزنه‌برداری بزرگسالان 4 مسابقه مهم را تا شهریور سال آینده پیش رو دارد. نخستین مسابقه تیم ایران، جام باشگاه‌های آسیا در سوریه است. این رقابت‌ها طی ماه آینده برگزار می‌شود. پس از آن مسابقات بین‌المللی جام مرحوم نامجو خواهد بود که بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود. پس از آن نوبت به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در ژاپن می‌رسد که اوایل سال آینده انجام خواهد شد. آخرین رقابت تیم‌ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران در شهریور ماه سال آینده، یعنی بازی‌های المپیک پکن است.

 به غیر از بازی‌های المپیک که ایران اجازه شرکت‌دادن 3 وزنه‌بردار را دارد در سایر مسابقات تیم بزرگسالان با 8 وزنه‌بردار حضور می‌یابد.

رضازاده: برای مدال طلا، باید زحمت کشید

حسین رضازاده پس از آغاز رسمی دور جدید تمرین تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان گفت: من از حاشیه‌سازان می‌خواهم که برایم حاشیه درست نکنند تا با آرامش به سمت سومین مدال طلای المپیک حرکت کنم. قوی‌ترین مرد جهان اظهار داشت: پیش از مسابقات جهانی، خیلی‌ها از وضعیت من انتقاد می‌کردند. اما جواب همه این انتقادها را رئیس فدراسیون بین‌المللی که یک بیگانه است، داد.

 او پس از اینکه از من برای توزیع مدال دعوت کرد، نشان داد در این ورزش دارای چه جایگاهی هستم. نباید برای ما حاشیه درست کنند. کشورهای دیگر یک قهرمان بیگانه را با چندین میلیارد پول می‌آورند و صاحب می‌شوند اما ما با قهرمانان خودمان رفتار خوبی نداریم.

وی ادامه داد: با این حال المپیک خیلی سخت است و با توجه به اینکه عنوان قوی‌ترین مرد جهان هم در این مسابقه اعطا می‌شود، همه برای کسب این مدال سرمایه‌گذاری می‌کنند. امیدوارم خدا کمک کند مصدوم نشوم تا بتوانم برای المپیک خوب تمرین کنم. رضازاده در پاسخ به این سوال که آیا تمرینات منظم و جدی را برای المپیک شروع کرده‌اید، گفت: من دو هفته بعد از آسیب‌دیدگی‌، تمرین‌هایم را شروع کردم. هدف من کسب سومین طلای المپیک است و برای کسب این مدال باید منظم تمرین کنم. تمرین منظم هم زحمت زیاد دارد که باید تحمل کنم.

قهرمان 2 دوره‌ بازی‌های المپیک در مورد وضعیت رکوردهایش در روزهای اخیر گفت: اکنون 150 تا 160 کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 200 کیلوگرم در حرکت دو ضرب بالای سر می‌برم. رضازاده با تاکید بر اینکه کسب عنوان قوی‌ترین مرد جهان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، افزود: المپیک مانند مسابقات دیگر نیست. المپیک میدان بزرگی است که کسب مدال در آن سخت است. مسئولان ورزش باید روی همه‌ آنهایی که شانس کسب مدال در المپیک دارند، سرمایه‌گذاری کنند. مدال فوق‌سنگین وزنه‌برداری هم ارزش زیادی دارد که باید به اندازه‌اش سرمایه‌گذاری کرد.

 رضازاده درمورد به کارگیری 2 مربی جدید چینی در کنار تیم‌ملی وزنه‌برداری بزرگسالان به ایسنا گفت: این برنامه فدراسیون است که از این مربیان چینی استفاده کند. آنها از لحاظ روحی تاکنون خوب بوده‌اند. باید مدتی بگذرد تا نتیجه‌ کار آنها مشخص شود. آنها روش خاصی دارند که با روش ایوانف متفاوت است. ایوانف هم مربی بزرگی بود که روش خاص خود را داشت. اما این مربیان روش جدیدی برای تمرین و کار دارند.

قوی‌ترین مرد جهان در مورد جدایی کورش باقری به عنوان مربی‌اش از تیم‌ملی وزنه‌برداری یادآور شد: باقری همیشه با من بوده و هست. او همیشه در قلب من است و من با او در مورد مسائل مختلف مشورت می‌کنم.

کد خبر 36286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز