یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

مهدی ربوشه:‌ هزینه هشیارانه؛ این تعبیر از آن مدیرعامل باشگاه سایپاست که حالا در واکنش به شایعه ایجاد تغییر در کادرفنی تأکید می‌کند: گاهی برای شخصی، هزینه‌هایی را متحمل می‌شوید که هرگز عاقلانه نیست.

 شرایط دیگری هم وجود دارد. اینکه شما برخلاف مدل اول، قابلیت‌های آن شخص را می‌شناسید و البته می‌دانید به چه دلیل قرار است هزینه کنید.

 مهرداد هاشمی ضمن قبول این انتقاد که سایپا نسبت به سال گذشته دچار افت شده است نقش دایی را در بهتر شدن وضعیت فعلی تأثیرگذار می‌داند. وی می‌گوید: تمامی شایعات را تکذیب می‌کنم. دایی همین جا در سایپا خواهد ماند. اغراق نیست اگر بگویم اینجا مثل خانه دایی است. او را تا هر زمانی که دوست داشته باشد، حفظ می‌کنیم.

 مدیرعامل باشگاه سایپا ادامه می‌دهد: سال گذشته به او اعتماد کردیم و نتیجه‌اش را هم دیدیم. بگذارید خیال همه را راحت کنم؛ امسال سیاست ما هیچ تغییری نخواهد کرد. چون حالا آبروی ما با آبروی علی دایی گره خورده و این هرگز تعارف نیست، اعتقادی است که پای آن می‌ایستم. اظهارات مدیرعامل باشگاه سایپا در حمایت از علی‌دایی اما به اینجا ختم نمی‌شود.

 هاشمی می‌گوید: اجازه بدهید پایان ماجرا را عرض کنم. ما برای حفظ سرمایه‌ای چون علی دایی بسیار بیشتر از اینها نیز هزینه خواهیم کرد. این حرف را در شرایطی می‌گویم که از قرار معلوم بحرانی است. درست در چنین مواقعی باید رفتار مناسبی داشته باشیم. دقایقی بعد از حمایت مدیرعامل باشگاه سایپا این علی دایی بود که در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد: پاسخ این اعتماد را خواهم داد.

  • آقای دایی! سایپا همچنان نتایج قابل قبولی کسب نمی‌کند. چرا؟

 من تیم خوبی دارم. نسبت به سال گذشته حتی به جرأت می‌گویم که بهتر بازی می‌کنیم.

  • اما نتایج خوبی کسب نمی‌کنید.

موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم اما گل نمی‌زنیم. البته گل زدن را هم به مرور یاد می‌گیرند.

  •  آیا تغییرات اول فصل، این مشکلات را به وجود آورده؟

اتفاقات اول فصل دیگر تمام شده. از شرایط فعلی باید حرف زد.

  •  اما از دست دادن بازیکنانی مثل محسن خلیلی، سایپا را در خط حمله و به خصوص در امر گلزنی دچار مشکل کرده. این‌طور نیست؟

 همه‌شان سال گذشته زحمت کشیدند. به هر تیمی که رفته‌اند برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

  • تیم شما چرا نتایج خوبی نمی‌گیرد؟

خب، مشکلاتی هست که در حال برطرف کردن آن هستیم. ما در ابتدای فصل تغییراتی داشتیم. در واقع اسکلت تیم ما تغییر کرد. فکر می‌کنم زمان لازم است که به شرایط آرمانی برگردیم.

  •  این روزها علی دایی وقتی در تمرینات سایپا حاضر می‌شود، چه چیزی بیشتر ذهنش را مشغول می‌کند؟

 می‌خواهم تیم تازه‌ای بسازم.

  •  فکر می‌کنید برای انجام این کار زمان کافی در اختیار خواهید داشت؟

 من کار خودم را انجام می‌دهم. به مسائل دیگر کاری ندارم.

  •  برای ساختن این تیم تازه، چه تصمیمی دارید؟

 از چند بازیکن تیم جوانان سایپا استفاده می‌کنم. البته ما چند بازیکن مصدوم هم داریم.

  • پس با این حساب بدشانس هم هستید.

 نه، باور کنید هیچ اعتقادی به این واژه ندارم. بدشانسی یا خوش‌شانسی در کار نیست. من همیشه به اشتباهات خودم هم فکر می‌کنم. البته این را هم بگویم که من در هیچ یک از بازی‌های این فصل تیمم را به طور کامل در اختیار نداشتم. دفاع چپ و راست تیمم مصدوم بودند. کیانوش رحمتی تازه در حال هماهنگ شدن با تیم بود که دچار مصدومیت شد.

  • آقای دایی! این واقعیت دارد که خیلی‌ها منتظرند شما باز هم شکست بخورید. حتی این روزها برخی از مربیانی که در رسیدن به چند تیم ناکام مانده‌اند درمحفل خصوصی‌شان عنوان می‌کنند که نامزد جانشینی شما هستند. نظرتان چیست؟

 علاقه‌ای ندارم در این مورد حرف بزنم. اما بعضی‌ها شاید بود و نبودشان به حضورشان در یک تیم فوتبال بستگی دارد. من این‌طور نیستم. فوتبال همه زندگی من نیست و فقط بخشی از دغدغه‌های من را تشکیل داده. بنابراین حرص نمی‌خورم. شکایتی هم ندارم. هیچ شکایتی.

  •  مدیران باشگاه تأکید دارند که از شما حمایت خواهند کرد تا هر زمان که بخواهید.

 آنها همیشه لطف دارند. پاسخ اعتمادشان را با نتایج خوب سایپا می‌دهم.

  •  این روزها بابت مسائل حاشیه‌ای که عنوان می‌شود، ناراحت نیستید؟

خیر، گوش من پر است از این حرف‌ها و شایعه‌ها. اهمیتی نمی‌دهم. این را هم بگویم مسئولان باشگاه سال گذشته به من اعتماد کردند. همان طور که در انتخاب من آزادانه عمل کردند، در بحث برکناری من هم حق دارند هر طور که خواستند عمل کنند. من حق هرگونه تصمیمی را به آنها می‌دهم و آماده هرگونه اتفاقی هستم.

  •  درباره بازی با پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

 بازی سختی است. اما من فقط یک برد می‌خواهم. این را هم بدانید علی دایی از شرایط بحرانی هیچ وقت نترسیده. چون معتقدم همیشه همان اتفاقی می‌افتد که خدا می‌خواهد.

کد خبر 36289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز