مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام این که مسافربری با خودروهای شخصی در سراسر کشور از سال 87 ممنوع است، تأکید کرد: مسافربرهای شخصی باید تا پایان امسال تعیین‌تکلیف و به تاکسی تبدیل شوند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: چنانچه دولت و ستاد تبصره 13 به قولشان عمل کنند، از سال 87 هیچ مسافربر شخصی فاقد مجوز، مسافرکشی نخواهد کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که تا کنون 120 هزار مسافربر شخصی در کشور شناسایی و پس از طی مراحل اجرایی برای آنها پرونده تشکیل شده است، پیش‌بینی کرد، شمار مسافربرهای شخصی در کشور در پایان این مرحله به 150 هزار مسافربر
افزایش یابد.

سردار رویانیان گفت: مسافربرهای شخصی تبدیل به تاکسی و نوسازی می‌شوند و خط و مسیر آنها مشخص خواهد شد.

رویانیان با اشاره به این که هم اکنون، خط و مسیر مسافربرهای شخصی جاده‌ای کنترل می‌شود، افزود: در شهرها نیز بزودی این کنترل صورت خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: پس از مرحله ساماندهی از اوایل سال 87، دغدغه اول پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد با مسافربرهای شخصی فاقد مجوز خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص موتورسیکلت‌ها و تخلفات آنها نیز گفت: یکی از مشکلات جدی در عرصه ترافیک رفتار ناهنجار موتورسیکلت‌هاست.

وی با اشاره به این که هرچند موتورسیکلت‌سواران عاقل و قانونمند در کشور زیادند اما تعدادی هم، خود را تابع قوانین نمی‌دانند، ضمن این که 20 درصد افرادی که در طول سال بر اثر تصادفات کشته می‌شوند، موتورسوارند که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا به تخلفات موتورسیکلت‌سواران نیز اشاره کرد و گفت: ‌ایجاد ناهنجاری در شهر، عبور از پیاده رو و پارک در آن، ایجاد صدای ناهنجار و تردد از لابه‌لای خودروها از جمله مهم‌ترین تخلفات موتورسیکلت‌سواران است.

وی گفت: در کنار اقدامات تنبیهی باید موتورسیکلت‌سواران منظم هم تشویق شوند که در این راستا برگزاری مسابقات در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

کد خبر 36366

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز