همشهری آنلاین: معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده است که حجم بازار ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

براری

به گزارش ایرنا مرتضی براری روز پنجشنبه 24 فروردین در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان کرمان با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سهم کرمان از بازار ICT باید با توجه به مزیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف بسیار پررنگ باشد.

وی گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند سبد درآمدی جدیدی در کنار حوزه‌های کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری برای استان کرمان باشد زیرا بازار این حوزه به‌شدت در حال رشد است.

وی کرمان را استانی غنی در حوزه دانشگاهی معرفی کرد و گفت: در حوزه زیرساختی نیز وضعیت خوبی در استان کرمان حاکم است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در ابتدای دولت یازدهم استان کرمان در حوزه زیرساخت ICT رتبه 22 کشوری را داشت که سال گذشته به 21 رسید.

وی گفت: یکهزار و 194 سایت 2G، 3G و 4G در استان کرمان راه اندازی شده که تا یکهزار و 220 سایت افزایش می‌یابد.

براری اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان کرمان پیگیری جدی در حوزه پوشش ارتباطی دارند.

در مدت فعالیت دولت یازدهم 511 میلیارد تومان پروژه در حوزه ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) در استان کرمان افتتاح شده است.

در سفر امروز وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمان بیش از یکهزار و 140 میلیارد تومان پروژه در این حوزه افتتاح می‌شود.

کد خبر 366868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha