مجله آمریکایی نیویورکر در یک گزارش تصویری به جاذبه‌های توریستی ایران و علاقه مردم برای سفر و بازدید از مناظر طبیعی و آثار باستانی اشاره کرد و نوشت: جوانان ایرانی در حال بازکشف کشور خود هستند.

به گزارش ايرنا، مجله نيويوركر در ادامه افزود: درحالي‌كه افراد متعلق به نسل‌هاي گذشته عادت داشتند بيشتر اوقات خود را در خانه سپري كنند و علاقه‌اي به سفر نداشتند، نسل جوان اكنون مصمم است به كشف دوباره سرزمين خود بپردازد.

اين نشريه آمريكايي اضافه كرد: هرساله مردم بسياري و حتي كودكان دبستاني به ديدن تخت جمشيد مي‌روند و از ديدن عظمت آن و آگاهي از دوران تاريخي خود كه طي آن ايران به بخش‌هاي بزرگي از دنيا حكومت مي‌كرد، شگفت زده مي‌شوند.

نيويوركر با نقل قول از يك ايراني نوشت: درحالي‌كه در سال‌هاي اول پس از پيروزي انقلاب مردم به‌خاطر وضعيت خاص دوران جنگ بيشتر تمايل داشتند كه در خانه‌ها بمانند و به ندرت به سفر مي‌رفتند، اكنون جوانان به سرتاسر كشور سرك مي‌كشند تا جزاير آن را كشف كنند، از گذرگاه‌هاي كوهستاني عبور كرده و در دشت‌هاي رنگين آن اقامت كنند. با گذشت حدود 3دهه از آن ايام، جوانان فعلي به‌گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه گويي هر چه بگردند باز هم برايشان كافي نيست.

اين نشريه در بخش ديگري از مقاله خود به سنت‌هاي نوروزي و تعطيلات عيد به‌عنوان عامل ديگري براي گسترش گردشگري در بين جوانان اشاره كرده و مي‌گويد: گردشگران ايراني براي لذت بردن از فصل بهار حتي به اماكن تاريخي مانند روستاي ماسوله در شمال كشور و يا حتي نقش رستم كه با فاصله زياد از شهر شيراز مركز استان فارس قرار دارد، سفر مي‌كنند.

در ادامه نيويوركر به جاذبه‌هاي طبيعي استثنايي ايران مي‌پردازد و مي‌نويسد: دره ستاره‌ها در جزيره قشم واقع در آب‌هاي خليج‌فارس كه احتمالا در دوران قبل از تاريخ شكل گرفته است، از مكان‌هاي مورد علاقه جوانان است و گردشگران ايراني با اشتياق به كاوش زيبايي اين محل مي‌پردازند.

همچنين جاذبه‌هاي طبيعي مانند كوه‌هاي رنگين جزيره هرمز براي جوانان از زيبايي خاصي برخوردار است و آنها از ثبت تصوير خود در اين مكان لذت مي‌برند. به نوشته نيويوركر، جزيره قشم كه زماني تنها مقصد هيپي‌ها و ماجراجويان بود، اكنون مقصد محبوب گردشگران طبيعت است كه براي كشف جزيره‌هاي مرجاني، غارهاي نمكي و جنگل‌هاي حرا به آن سفر مي‌كنند.

کد خبر 367356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha