دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

همشهری دو - مصطفی صادقی: به‌عنوان علی البدل در جلسه حاضر شدم. از ۶نفر عضو هیأت امنای جلسه قرآن فامیلی، ۴نفر آمده بودند و اینطوری حضور من رسمی شد.

قرار بود براي سالروز تاسيس هيأت، جشن مفصلي بگيريم. هيأت فاميلي ما، چهارم شعبان سال 1374تاسيس شد. بهانه پر خير و بركتي بود كه هفته‌اي يك‌بار اعضاي فاميل دور هم جمع شويم و حال و احوالي كنيم. اين حال و احوال‌كردن حالا كه همه، سرهايشان در گوشي و فضاي مجازي فرورفته و به قول معروف «سرشان توي لاك خودشان است»، يك تحفه باارزش است.

خلاصه قرار بر اين شد كه يك مسابقه براي افراد زير 10سال و يك مسابقه هم براي افراد بالاي 10سال برگزار كنيم. كوچولوترها بايد نقاشي مي‌كشيدند؛ نقاشي با موضوع اعياد شعبانيه. مسابقه بزرگ‌ترها هم نوشتن يك دلنوشته خودماني و درددل با ائمه صاحب اين اعياد بود. من و 2نفر ديگر هم بايد به‌عنوان داور، درباره نقاشي‌ها و دلنوشته‌ها نظر مي‌داديم. بي‌صبرانه منتظر بودم تا ذوق و سليقه اعضاي فاميل را در قالب اين مسابقه بسنجم. 2 تا از نقاشي‌ها، خيلي نظر مرا جلب كرد؛ يكي نقاشي نوه عموي بزرگم بود كه دختري 8ساله است. خودش را بين دو تا حرم نقاشي كرده بود.

پشتش به يكي از حرم‌ها بود و داشت به حرم ديگر سلام مي‌داد. يكي ديگر هم كه پسر بچه‌اي 7ساله بود چيزي توي همين مايه‌ها كشيده بود. خيلي دست و پا شكسته 2گنبد را 2طرف كاغذ و خودش را هم بين اين دو كشيده بود و گردنش به سمت يكي از گنبدها چرخيده بود. كنجكاو شدم كه چرا اينطوري كشيده. سؤال كردم كه چرا گردنت رو كج كردي؟ با همان زبان شيرين بچگانه‌اش گفت: «گردنم رو به سمت گنبد امام حسين (ع) چرخوندم تا سلام بدم.» گفتم: «چرا روت رو به سمت حرم نكردي؟!» گفت: «آخه اگه رو به حرم امام حسين (ع) مي‌كردم، پشتم به داداش امام حسين (ع) مي‌شد. من خيلي داداش امام حسين (ع) رو دوست دارم!» هاج و واج مانده بودم. به‌خاطر همين ادبش، نقاشي او را اول كرديم. از برگه نقاشي‌اش عكسي گرفتم و براي برنامه «نقاشي نقاشي» فرستادم و از صدا و سيما هم پخش شد.

يك سالي از اين ماجرا گذشت. با همسرم در كربلا و بين‌الحرمين ايستاده بوديم. رو به حرم آقا امام حسين(ع) كردم تا از طرف همه سلامي بدهم. همسرم به شانه‌ام زد و اشاره كرد كه پشت‌ات به برادر آقاست! ياد نقاشي و استدلال همان آقا كوچولويي افتادم كه اول شده بود.

کد خبر 368581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha