همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح روز یکشنبه 27آبان در جمع ایرانیان مقیم و کارکنان سفارت کشورمان در ریاض سخنرانی کرد.

به گزارش مهر، وی خطاب به ایرانیان مقیم ریاض گفت: وقتی امروز شما به اقصی نقاط جهان سفر می کنید می بیند و می شنوید که مردم آن کشو‌ها نیز همان حرف‌هایی را می زنند که ملت ایران از آن سخن به میان آورده است.

رئیس جمهوری افزود: امروز ماموریتی که ایرانیان خارج از کشور دارند مخصوصا ایرانیانی که در سفارت کار می کنند، بسیار سنگین است شما عزیزان باید خودتان را آماده یک ماموریت بزرگ کنید و آن برقراری ارتباط نزدیک با مسلمانان به خصوص دولت‌های اسلامی است زیرا به فضل الهی اتحاد مسلمانان باعث افول قدرت آمریکا خواهد شد.

احمدی نژاد ادامه داد: شرایط امروز به گونه ای است که دیگر دوران زورگویی، چپاول و ظلم رو به پایان است و جای آن خداپرستی و صلح و امنیت درحال برقرار شدن است.

وی خطاب به حاضران گفت: امروز همه ما باید پای آرمان‌هایمان بایستیم و سعی کنیم درست عمل کنیم ، زیرا در این صورت خداوند متعال نیز به وعده الهی خود عمل خواهد کرد.

رئیس جمهوری بار دیگر با تاکید بر مسئولیت سنگین ایرانیان خارج از کشور گفت: امروز مسئولیت ایرانیان مقیم خارج بسیار بسیار سنگین است علت آن هم روشن است ، چرا که وقتی ملت ایران با عنوان الگو مشخص می شود، مسئولیت آن هم دشوارتر خواهد شد.

احمدی نژاد تاکید کرد: امروز برای اکثر ملتهای دنیا، ملت ایران نقطه کانون آرزوهاست ، شما می بینید هر جا این کشو‌ها می خواهند از امید حرف بزنند ، نام ایران را به زبان می آورند پس باید تلاش کنید در راستای این آرمان بزرگ به درستی گام برداریم

وی یاد آور شد : هر ایرانی مقیم خارج باید پرچمدار صلح و آرامش باشد، مخصوصا در کشورهای برادر و مسلمان.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران امروز با ملت عربستان دوست و برادر است ، گفت: بیش از 150 سال است که دشمن در تلاش است تا این دوستی را بر هم زدند و امروز باید هوشمندانه ماموریتمان را انجام دهیم که گام اول آن تقویت دوستی بین دولت های اسلامی وسایر  دیگر دولت های جهان است.

احمدی نژاد درادامه سخنان خود، مسئولیت سفرا و کارکنان سفارتخانه ها را بسیار دشوار خواند و گفت:  سفارتخانه ها و شخص سفیر در خارج از کشور ، مسئولیتی بسیار سنگین دارند، سفارتخانه های ایران ایران باید به فضایی تبدیل شوند که در آن ایرانیان خارج از کشور بتوانند به راحتی با سفیر دیدار کنند و مشکلاتشان را حل کنند

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است تا روابط خود را با کشورهای دوست منطقه افزایش دهد که عملیاتی کردن این برنامه ها بر عهده مسئولین سفارتخانه هاست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان از زحمات کارکنان و مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، رئیس جمهوری اسلامی ایران قراراست تا دقایقی دیگر با برخی روسای کشورهای خارجی از جمله اکوادور ، ونزوئلا ، اندونزی و الجزایر در حاشیه اجلاس اوپک دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کنند.

کد خبر 36877

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز