دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

مهدی‌ربوشه:‌ برای برگشت خوردن فیروز به اهواز نه به دستور رئیس فیفا نیازی بود، نه به دستبند و دستگیری.

حالا این حکم کمیته انضباطی است که به او اجازه حضور در تمرینات استقلال تهران را نمی‌دهد. کریمی انگار در بازی طنزآمیزش طوری گرفتار شده که حتی با شوخ‌طبعی نیز نمی‌تواند از پس خشم اهوازی‌ها برآید.

 چه مسئولان استقلال اهواز دیگر رفتارهای چند هفته اخیر وی را یک شوخی تازه قلمداد نمی‌کنند. گویا حکم شاه‌حسینی برای بازگشت کریمی به اهواز کافی است.

می‌خواهم در تهران کار کنم

 این شاید شروع ماجرا بود. سرمربی استقلال اهواز که به بهانه بیماری یکی از نزدیکانش به تهران آمده بود در مدت زمان کوتاهی توانست از طریق رایزنی یکی از اعضای هیأت مدیره استقلال تهران با مدیرعامل این باشگاه وارد مذاکره شود.

 خبر به اهواز رسید تا به فاصله چند ساعت مسئولان باشگاه استقلال اهواز این خبر را تکذیب کنند؛ «این شایعه شاید شوخی تازه آقا فیروز است.»پس از شکست تیم ناصر حجازی برابر پیکان بود که علی فتح‌الله‌زاده رسماً از مذاکره با فیروز کریمی خبر داد و این آغاز تنش میان دو باشگاه تهرانی و اهوازی بود. دو همنام که البته در مقام مهار یکدیگر برآمده بودند.

مناظره فتح‌الله‌زاده و شفیع‌زاده

 نزاع لفظی مدیران 2 باشگاه تا جایی بالا گرفت که علی فتح‌الله‌زاده جدا از موضوع سرمربی شدن کریمی در تهران در یک برنامه تلویزیونی مدیریت ضعیف شفیع‌زاده‌ها را عامل اصلی خروج فیروز کریمی از اهواز دانست و خطاب به شهرام شفیع‌زاده گفت: مدیریت ضعیف شما باعث شد مربی تیم‌تان به مرخصی 2هفته‌ای بیاید.مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز نیز ضمن به چالش کشیدن فتح‌الله‌زاده تأکید کرد: در کمیته انضباطی همه چیز معلوم می‌شود.

واکنش‌ها قبل از اعلام رسمی حکم کمیته انضباطی باعث سرگیجه رسانه‌ای شده بود. چه فیروز کریمی که تا پیش از علنی شدن دعوای بین دو مدیرعامل، سکوت پیشه کرده ‌بود، هر روز ضمن انجام مصاحبه‌های طنزآمیز مدیریت استقلال اهواز را به چالش می‌کشید. او بازی طنزآمیزش را تا جایی پیش برد که قبل از حضور در جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال تهران در واکنش به این سئوال که آیا قرار است در خصوص برنامه‌های خود در هیأت مدیره استقلال صحبت کنید؟ پاسخ داد: نه، من برای مذاکره با هیأت مدیره نیامده‌ام. آ‌مده‌ام ماشین بخرم.»

 همان شب اما فیروز کریمی در جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال تهران مقبول افتاد تا یک روز بعد با لحنی این بار کاملاً جدی تأکید کند: «حتی اگر بمیرم هم به اهواز برنمی‌گردم.»

واکنش استقلال اهواز

«ما مطمئن هستیم که حکم کمیته انضباطی به نفع ما صادر خواهد شد.»

 این اولین پاسخ رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال اهواز به جنگ روانی فیروز کریمی بود. علی شفیع‌زاده که انگار بازی دوستانش را از دور نگاه می‌کند، سرنوشت کاری فیروز را قبل از صدور حکم کمیته انضباطی این‌گونه عنوان کرد: اگر به اهواز بیاید هم دیگر سرمربی تیم بزرگسال استقلال اهواز نیست، او را به رده‌های پایه می‌فرستیم.

 پاسخگویی به اظهارات علی شفیع‌زاده انگار خط قرمز فیروز کریمی بود. او در واکنش به حرف‌های رئیس هیأت مدیره استقلال اهواز، سکوت را به جنگ روانی ترجیح داد. شاید این زیرکانه‌ترین بازی فیروز بود تا در موقع ضروری از مذاکره با علی شفیع‌زاده ابایی نداشته باشد.

 در همین حال علی فتح‌الله‌زاده اما شرایط را بیش از پیش به نفع اهوازی‌ها پیش برد. او در مصاحبه‌ای تأکید کرد: «فیروز کریمی سرمربی استقلال تهران است. چه حالا، چه پایان فصل.»

 برگشت خوردن فیروز به اهواز

 حکم کمیته انضباطی که 2 روز پیش رسماً از سوی شاه‌حسینی اعلام شد، رأی به برگشت خوردن فیروز کریمی داده است. رئیس کمیته انضباطی ضمن اشاره به این مطلب که قرارداد فیروز کریمی با استقلال اهواز، فسخ شدنی نیست، تأکید کرد: این مربی به دلیل مذاکره غیرقانونی با مسئولان باشگاه استقلال تهران به پرداخت یک میلیون تومان جریمه می‌شود. بنابراین فیروز کریمی باید خیلی زود خود را به اهوازی‌ها معرفی کند.

همچنین استقلال تهران نیز به پرداخت مبلغ یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. موضوعی که فتح‌الله‌زاده در واکنش به آن گویا قصد عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود را ندارد. مدیرعامل باشگاه استقلال گفته: حکم برگشت خوردن فیروز به اهواز را می‌پذیریم اما یک میلیون تومان جریمه را نمی‌دهیم.

وی در توضیح این ادعا ادامه داده: ما با اجازه رئیس هیأت مدیره استقلال اهواز با کریمی وارد مذاکره شدیم. روز گذشته اما مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد: نمی‌دانم چرا آقای فتح‌الله‌زاده این بازی را تمام نمی‌کند و اشتباهاتش را نمی‌پذیرد.

شهرام شفیع‌زاده با اشاره به تناقض‌گویی‌های مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: امروز دوباره مطلع شدیم که آقای فتح‌الله‌زاده در مصاحبه‌ای گفته‌اند ظرف همین هفته فیروز کریمی را ضمن توافق با مسئولان باشگاه استقلال اهواز به تهران برمی‌گردانم. در پاسخ به این حرف‌ها باید بگویم حالا دیگر رسانه‌ها و مردم متوجه اظهارات متناقض وی شده‌اند. پس بهتر است در مورد فیروز کریمی دیگر صحبتی نکنند.

 پیشنهاد فتح‌الله‌زاده به شفیع‌زاده

صبح روز شنبه این فتح‌الله‌زاده و شفیع‌زاده بودند که به واسطه امیدوار رضایی در جلسه‌ای مشترک شرکت کردند. در این جلسه مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در مقام عذرخواهی از شهرام شفیع‌زاده برآمد.

 یک منبع آگاه در خصوص جزئیات این جلسه تأکید کرد: فتح‌الله‌زاده پس از عذرخواهی، خطاب به شفیع‌زاده حتی عضویت در هیأت مدیره باشگاه استقلال تهران را نیز به وی پیشنهاد کرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز اما بعد از پایان جلسه در گفت‌وگویی خصوصی این دعوت را شوخی بعد از عذرخواهی قلمداد کرد.

همه چیز به رفتار کریمی بستگی دارد

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال اهواز در تازه‌ترین اظهارنظر خود پس از صدور رأی کمیته انضباطی درباره شرایط همکاری دوباره با فیروز کریمی تأکید کرده: همه چیز به رفتار خود او بستگی دارد.

اگر رفتارهای گذشته‌اش را ادامه دهد، برخورد خوبی با او نخواهیم داشت.در حالی که جایگزین‌های فیروز کریمی حالا در اهواز تمرینات تیم را تحت نظر گرفته‌اند، گویا آخرین راه مربی برگشت خورده از سرگرفتن مذاکره با رئیس هیأت‌مدیره باشگاه استقلال اهواز است. به خصوص اینکه مجید جلالی حالا در آخرین اظهارنظر خود تأکید کرده: «اگر کریمی برگردد، من از اهواز می‌روم.»

 آخرین خبرها حاکی از آن است که امیدوار رضایی سعی دارد از طریق انتخاب راه‌حلی مسالمت‌آمیز، شفیع‌زاده را مجاب به صدور رضایت‌نامه فیروز کریمی کند.

 این در حالی است که مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز تأکید می‌کند: اگر فیروز کریمی در تمرینات تیم حاضر نشود، از او شکایت خواهیم کرد.

کد خبر 36951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز