چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: روابط عمومی موزه حیات وحش هفت چنار خبر‌هایی از اهالی این موزه منتشر کرده است.

زیستگاه شیرهای سالن شماره دو موزه هفت چنار به دلیل غنی سازی پوشش گیاهی ، تغییر کرد.

این تغییر به منظور پیدایش شباهت بیشتر بیشه  که جولانگاه شیر و بسیاری دیگر از جانوران چرخه غذایی این حیوان است ، توسط واحد تاکسیدرمی موزه انجام شد.

شتر مرغی به همراه سه جوجه اش به عنوان یکی از  نمونه‌های شاخص ساخته شده در این موزه که با این فضا همخوانی زیادی دارد در این مکان جا نمایی شد.

خفاش، یکی از جانورانی است  که  دیدنش برای بسیاری از مردم جالب است و تا کنون جایش در بین نمونه ها ی موزه هفت چنار در منطقه 10  خالی بود که به تازگی خریداری شد.

از این به بعد می‌توانید خفاش را در سالن پستانداران موزه حیات وحش هفت چنار منطقه 10 مشاهده کنید، خفاش علیرغم این که بال دارد و پرواز می‌کند، به خاطر خصوصیات زیستی دیگری که دارد؛ همچون خونگرم بودن بچه زاییدن و شیر دادن به نوزاد خود، جزو پستانداران رده بندی می‌شود. این جانور اغلب،  شب‌ها فعال است و در بسیاری نقاط به خصوص در غارها می‌توان آنها را یافت. این جانور مرموز را شب‌ها در پارک‌های تهران نیز می‌توانید مشاهده کنید.

واحد کارشناسی موزه هفت چنار در منطقه 10، تابلوهای اطلاعات نمونه‌ها را در بخش پستانداران به دوزبان فارسی و انگلیسی تهیه کرد.

حداکثر اطلاعات درخصوص نمونه‌ها و اطلاعاتی نظیر طول عمر، زیستگاه، تعداد فرزند، تغذیه و پراکندگی نمونه بر روی  کلیه تابلوها، مصور به عکسی از نمونه زنده در زیستگاه طبیعی خود شده‌اند و این کار برای آشنایی بازدیدکننده با نمونه تمام بدن به خصوص در مورد هدمانت‌ها (نمونه سر و گردن) انجام شده است.

کد خبر 37084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز