از نظر شهردار تهران اصل دولت‌سازی‌ مدنظر مقام معظم رهبری یعنی از ظرفیت‌های قانون اساسی با محوریت ولایت فقیه در خدمت رسانی به مردم با هر گرایشی استفاده کنیم.

محمدباقر قاليباف ديروز در ديدار با جهادگران قرارگاه جهادي امام رضا(ع) گفت: زماني كه در نيروي انتظامي بودم روزي به خدمت مقام معظم رهبري رسيدم و ايشان تأكيد كردند كه به‌عنوان پليس در بحث برقراري امنيت براي كسي تفاوتي قائل نشوم. ما بايد امروز در رفتارمان مانند خورشيد بر همه يكسان بتابيم نه اينكه از ابتدا افراد را سوال‌پيچ ‌كنيم كه با ما هستي يا نه؟ متأسفانه ما اين غيرسازي را در رفتارهايمان انجام داديم.

شهردار تهران با اشاره به ضرورت همدلي شهروندان و اجتناب از هرگونه مرزبندي عنوان كرد: برخي از دوستداران انقلاب باوجود اينكه معتقدند بسيار مردمي هستند اما از مردم كاملا جدا شده‌اند. يادمان رفته است كه تمام افرادي كه در اين جامعه هستند چه آنهايي كه به ما توهين مي‌كنند و تهمت مي‌زنند و چه آنها كه عليه انقلاب هستند زير سايه نظام جمهوري اسلامي زندگي مي‌كنند و ما كه در نظام اسلامي صاحب قدرت هستيم موظف به ارائه خدمتيم و تنها راه‌موفقيت ما اين است كه نگرشمان را عوض كنيم و خود را موظف به خدمت رساني به همه مردم بدانيم چون براساس فرهنگ اهل‌بيت و قرآن كريم به ما ربطي ندارد كه فرد نماز مي‌خواند يا نه؟ وي همچنين دربخش ديگري از اظهاراتش درميان جهادگران قرارگاه جهادي امام رضا(ع) گفت: جهادگري يعني اينكه در كارمان به‌دنبال محاسبه گري نباشيم و تنها براي رضاي خدا و خلق او كار كنيم و با اين شيوه يقينا زندگي براي فرد فراتر از حد تصور لذت‌بخش مي‌شود.

  • با صبوري خيلي از چيزها روشن مي‌شود

قاليباف درسخنراني خود به موضوع دوازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري نيز اشاره كرد وگفت: من نمي‌خواهم برگردم و از انتخابات بگويم كه چرا آمدم و چرا رفتم، بعضي افراد تحليل مي‌كردند كه اگر اينگونه يا آنگونه مي‌شد شايد اتفاق ديگري رقم مي‌خورد خب اين جزو بديهيات است وما نسبت به اين موضوع آگاهي داريم.

شهردار تهران تأكيد كرد كه درك اين موضوع نيازمند كمي صبر و تحمل است و زمان موضوعات را روشن مي‌كند. با اين همه به گفته قاليباف مهم اين است كه انسان در تشخيص وظيفه‌اش درست عمل كند كه در اين صورت حتماً عزت دنيوي و اخروي به همراه دارد. وي گفت: ما وظيفه داريم از هر آنچه اتفاق افتاد به‌عنوان يك تجربه خوب استفاده كنيم و همچنان مكلفيم از تجربه خوب و بد ديگران به‌عنوان چراغ راه آينده بهره ببريم.

شهردار تهران با اشاره به اينكه هيچ وقت نبايد در گذشته بمانيم وگرنه حال و آينده را هم از دست مي‌دهيم، افزود: اگر همه بدانيم كه وظيفه و كارمان چيست ديگر بي‌ميلي‌ها نسبت به همديگر يا گاهي كدورت‌هاي واهي باعث نمي‌شود كه ازانجام يك كار بزرگ بمانيم، پس نبايد هرگز يادمان برود كه دركنار هم چه رسالتي داريم. قاليباف افزود: زماني كه انسان مسير خود را پيدا مي‌كند، به اندازه توان و قدرتي كه خداوند به او داده است بايد كار را انجام دهد درواقع آنچه مهم است اين است كه انسان وظيفه‌اش را به خوبي انجام دهد.

شهردار تهران با استناد به اصول 5گانه مورد نظر مقام معظم رهبري درمورد اداره كشور افزود: نخستين گام پيروزي انقلاب است كه اتفاق افتاد، بعد از آن ساختارسازي نظام و استقرار نظام بود كه آن هم اتفاق افتاد اما گام سوم دولت‌سازي‌ بود كه از بعد از دفاع‌مقدس تا الان اين دولت‌سازي‌ اتفاق نيفتاده است.

قاليباف در تشريح اصل دولت‌سازي‌ مدنظر مقام معظم رهبري گفت: در كشور قانون اساسي داريم كه ميثاق همه ماست و ما هم مي‌خواهيم ظرفيت‌هاي اين قانون را با محوريت ولايت به ظهور برسانيم. همين افرادي كه امروز مدعي‌اند دولت قبل چه كارهايي كرد و چه كارهايي نكرد، منهاي دو دولت نهم و دهم همواره دولت را در دست داشتند.

در واقع، از اول انقلاب هميشه دولت‌ها دست اين افراد بوده و بعد مي‌گويند دولت نهم و دهم در 8سال كار را خراب كرد و مردم را مي‌ترسانند. وي ادامه داد: اين امر موجب مي‌شود قطب‌بندي ديگري اتفاق بيفتد كه دوباره سراب ديگري نشان مردم داده شود. به هر حال امروز اگر وضعيت اقتصادي و فرهنگي ما قابل دفاع نيست و دولت‌سازي‌ براساس ظرفيت‌هاي قانون اساسي اتفاق نيفتاده است، دسترنج كار اينهاست.

شهردار تهران با تأكيد بر ضرورت بررسي روند رويدادها از ابتداي انقلاب تاكنون اذعان كرد: امروز مهم‌ترين وظيفه ما اين است كه كارآمدي دين را در اداره جامعه به اثبات برسانيم. امروز هر اتفاقي در جامعه بيفتد پاي اسلام و ولي فقيه نوشته مي‌شود. يكي از بي‌انصافي‌هاي ما اين است كه اگر كار خوبي انجام داده‌ايم مي‌گوييم ما انجام داديم و اگر بد باشد مي‌گوييم نظام كرد. نظامي كه اسلام در مصدر قدرت آن است.

به باور قاليباف، زندگي در اين مقطع زماني نعمت بسيار بزرگي از سوي خداوند براي ماست، به‌عنوان مثال دوران جواني من و امثال من با انقلاب اسلامي توأم شد، زماني كه امام (ره) را به تبعيد مي‌فرستادند و همه با ايشان مخالفت مي‌كردند كه چگونه مي‌خواهيد با اين رژيم تا دندان مسلح بجنگيد، امام در جواب فرمودند سربازهاي من در قنداق هستند، ما افتخارمان اين است كه جزو آن قنداقي‌ها بوديم و عاقبت به خيري ما هم همين است كه روزي كه خواستيم از اين دنيا برويم، بر عهدمان با امام (ره) و شهدا پايبند بمانيم. حالا شكر اين نعمت آن است كه به درستي براي اين نعمت انجام وظيفه كنيم كه ديگران هم متنعم شوند.

  • تهران مسير پيشرفت خود را به درستي طي كرد

قاليباف در ادامه اين مراسم با اشاره به محدوديت‌هاي بودجه براي توسعه تهران طي سال‌هاي اخير گفت: همانطور كه بارها اعلام شد ساخت‌وساز در تهران منفي 16درصد است، البته با وجود تحريم‌هاي دوجانبه كشور و دولت كه شامل حال ما شد، اما تهران مسير پيشرفت خود را طي كرده است. وي با يادآوري ادعاي برخي از كانديداهاي شوراي شهر در آستانه انتخابات خاطرنشان كرد: يك‌بار به يكي از دوستان گفتم افرادي كه مي‌خواهند در ليست جناح خاصي قرار بگيرند علاوه بر اينكه متعهد مي‌شوند پول ليست را بدهند، حاضرند هر حرفي بزنند. مثلا بگويند تهران شهر سوخته است. جالب است اگر به يك سال قبل و حرف‌هايشان برگرديم مي‌بينيم كه چيز ديگري گفته‌اند.

شهردار تهران ادامه داد: متأسفانه برخي براي اينكه در ليست شورا قرار بگيرند حاضرند كه نشان دهند هيچ هويتي و انصافي ندارند. نمي‌دانم قدرت چقدر مي‌ارزد كه انسان پا روي انسانيت، مردانگي و... بگذارد. يعني چه چيزي را بايد از يك انسان بگيرند تا بخواهند يك صندلي به او در شوراي شهر بدهند؟

وي گفت: حرف ما اين است كه براي دولت‌سازي‌ و كارآمدي بايد تلاش كنيم. حال اگر ابزار خوبي داشته باشيم با آن كار را انجام مي‌دهيم وگرنه بايد روي پاي خود بايستيم و كار را به ثمر برسانيم.شهردار تهران با تأكيد بر اينكه براي دولت‌سازي‌ بيش از هر چيز نيازمند تغيير نگرش هستيم، اظهار كرد:

زماني در مورد ترافيك منطقه 12و چالش ساماندهي موتورسوارها و خودروها بحث بود تا آنكه به اين نتيجه رسيديم چرا بايد در مسير بازار وسيله نقليه تردد كند. در واقع در مكاني كه هر روز بين 1.5 تا 2ميليون نفر تردد مي‌كنند ضرورتي براي آمد و رفت موتور و ماشين نبود. روزي هم كه جلوي رفت‌وآمد ماشين را گرفتيم دوستان ما در بازار عليه ما قيام كردند و نامه نوشتند و پيگيري كردند. من يقين داشتم اگر 15روز مقاومت كنم تمامي مشكلات برطرف مي‌شود. بعد از اين مدت خود بازاري‌ها آمدند و گفتند چرا زودتر اين كار را نكرديد.

کد خبر 371780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha