به گزارش ایرنا، اتحادیه سراسری خبرنگاران چین روز جمعه با انتشار این آمار در تارنمای خود آورده است که از این میان 2 هزار و ۸۱ نفر فقط برای خبرگزاری ها کار می کنند.
این اتحادیه در گزارش آماری خود خاطر نشان کرده که ۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر برای روزنامه ها، بیش از شش هزار نفر برای نشریات ادواری، ۱۲۹ هزار و ۸۲۹ نفر برای شرکت های خبری، رادیو و تلویزیون و همچنین یکهزار و ۱۵۸ نفر با تارنماهای خبری همکاری دارند.
این اتحادیه افزوده است که نزدیک به ۳۹ درصد از خبرنگاران چینی بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۳۴ درصد هم بین ۴۰ تا ۵۰ سال دارند و بیش از ۵۲ درصد خبرنگاران را مردان تشکیل می دهند.
این در شرایطی است که نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر از مردم چین از روی تلفن های همراه روزنامه می خوانند و اتحادیه خبرنگاران بر این باور است که با تحول در صنعت رسانه لازم است در این عرصه نیز تغییرات اساسی صورت گیرد.
ارزش بازاری صنعت رسانه در چین در سال ۲۰۱۵ میلادی بالغ بر ۱۸۹ میلیارد دلار اعلام شد که از سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۲ درصد بیشتر بوده است.
آمارها نشان می دهد که شمار مشترکان روزنامه ها در این کشور در حال کاهش است و بر عکس مردم بیشتر با استفاده از تلفن های همراه و اینترنت اخبار و وقایع روز دونیا را دنبال می کنند.
نظر شما