چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

سازمان ملل متحد خواستار ارائه سهمی منصفانه و کامل از جامعه و موفقیت‌های آن به یک میلیارد و 200 میلیون جوان سراسر جهان شد.

سازمان ملل متحد، جوانان را شرکای متعهد و ارزشمندی دانست که در تلاش‌های جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره شامل، رسیدن به  کاهش فقر و گرسنگی به نصف تا سال 2015 و مبارزه با بیماری ایدز و ویروس آن جزو پیشگامان هستند.

ازمان ملل متحد عنوان کرد: جوانان ایده‌های تازه و افکار مبتکرانه‌ای برای ملاحظات دیرینه توسعه ارائه می‌دهند و در نیمه راه مسابقه دستیابی به اهداف توسعه هزاره،ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت جوانان هستیم و توان و آرمان‌گرایی‌های آنان می‌تواند، جامعه جهانی را در حل مشکلات و دستیابی کامل و به موقع به اهداف توسعه‌ای سازمان کمک کند و دولت‌ها باید حمایت‌های مالی، آموزشی و فنی ارائه شده به جوانان را افزایش دهند و به آنان کمک کنند تا با توان بالقوه خود آشنا شوند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد: در بسیاری از نقاط جهان، جوانان در حاشیه‌اند و نادیده انگاشته می‌شوند، آنان به‌عنوان گروهی که سطوح نامتجانس، فقر و بیکاری را تجربه می‌کنند 3 برابر بزرگسالان در معرض بیکاری قرار دارند در واقع در حالی که جوانان یک چهارم نیروی کار جهان را تشکیل می‌دهند، تقریبا نیمی از بیکاران جهان نیز هستند.

کد خبر 37240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز