چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

قاچاقچی 30 ساله که به اتهام نگهداری و توزیع 90 کیلوگرم مواد‌مخدر از سوی دادگاه انقلاب قم به اعدام محکوم شده بود صبح روز چهارشنبه 30 آبان، به دار مجازات آویخته شد.

هادی ترشیزی مسئول اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب قم با بیان این خبر گفت: متهم که علی‌رضا نام داشت از چند سال پیش توسط پلیس شناسایی شده بود اما در این مدت از دست قانون فراری بود و با راه‌اندازی باند قاچاق مواد‌مخدر به خرید و فروش مواد می‌پرداخت.

وی ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه این مرد، مأموران در یک عملیات غافلگیرانه قدم به آنجا گذاشته و پس از دستگیری متهم، 90 کیلو‌گرم تریاک و حشیش و لوازم استعمال مواد‌مخدر در این محل کشف و ضبط شد.

مسئول اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب قم افزود: با اعتراف مرد قاچاقچی به نگهداری و فروش این محموله محاکمه وی در شعبه سوم دادگاه انقلاب قم آغاز و در پایان این محاکمه وی به اعدام محکوم شد.

این حکم پس از تأیید دادستان کل کشور صبح چهارشنبه در میدان شهید دستغیب قم به اجرا درآمد و به این ترتیب قاچاقچی مواد به دار مجازات آویخته شد.

پیش از اجرای حکم اعدام، معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب قم در گفت‌وگو با خبرنگاران به جدیت دستگاه قضائی و پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ اشاره کرد و گفت: دادسرای قم در امر مبارزه با قاچاق مواد‌مخدر جدی است و از ابتدای سال این دومین متهمی است که در ارتباط با مواد‌مخدر به دار مجازات آویخته می‌شود.

وی افزود: طبق قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد‌مخدر، نگهداری، حمل، خرید، توزیع، اختفاء و دایر کردن مکانی برای مصرف موادمخدر و نگهداری و فروش لوازم مربوط به ساخت و مصرف مواد‌مخدر جرم محسوب شده و متهمان به مجازات‌هایی از قبیل جزای نقدی، شلاق، حبس و اعدام محکوم می‌شوند.

کد خبر 37253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز