دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

با فروش ۱۷۴ میلیون دلاری «مومیایی» در نخستین هفته اکران در بازار جهانی، استودیو یونیورسال برای پنجمین بار در عمر ۱۰۵ ساله خود از مرز درآمد ۳میلیارد دلاری گذشت.

به گزارش همشهري، موميايي در بيش از 4هزار سالن سينما در منطقه آمريكاي شمالي فقط 32ميليون دلار فروخت اما استقبال مردم ديگر نقاط دنيا از تازه‌ترين فيلم تام كروز بسيار بهتر بود و به رقم 142ميليون دلار رسيد. به اين ترتيب، موميايي ركورد 167ميليون دلاري «جنگ دنياها» را در نخستين هفته اكران شكست و پرفروش‌ترين فيلم افتتاحيه در كارنامه بازيگر سرشناس آمريكايي با 174ميليون دلار لقب گرفت.

موميايي كه علاوه بر آمريكا و كانادا همزمان در 46نقطه و بازار ديگر به نمايش عمومي درآمده بود، در چين 52ميليون دلار فروخت تا بهترين عملكرد فيلمي با بازي كروز را به نام خود ثبت كند. 18ميليون دلار در كره‌جنوبي، 8ميليون دلارمعادل 56درصد سهم بازار در روسيه و 5ميليون دلار و صدرنشيني در مكزيك را هم بايد به كارنامه موميايي و كروز افزود. هر چند فروش فيلم در بريتانيا كمي بيش از 4ميليون دلار بود.

مديران استوديو يونيورسال، موميايي را در 675سالن آيمكس در سراسر دنيا هم به نمايش گذاشتند كه حاصل آن 9ميليون دلار فروش بود. نكته جالب اينكه سهم چين از اين بازار پرسود 400سالن آيمكس و 4ميليون و 600هزار دلار درآمد بود. فيلم را الكس كورتزمن با بودجه 125ميليون دلاري ساخته و سوفيا بوتلا در آن نقش يك پرنسس باستاني را بازي مي‌كند كه از مخفيگاه خود زير صحرا پا به دنياي زندگان مي‌گذارد و سايه خطري بزرگ را بر سر لندن مي‌گستراند.

كروز در موميايي به نقش يك سرباز نيروي ويژه ظاهر شده و راسل كرو هم در آن ايفاي نقش كرده است. شخصيت موميايي نخستين بار سال 1932با فيلمي به همين نام با بازي بوريس كارلوف به شهرت رسيد و بعدها چند فيلم ديگر بر همين اساس با بازي تام تايلر و لان چيني جونير ساخته شد اما مشهورترين فيلم‌هاي موميايي در چند دهه اخير 4پروژه هستند كه در فاصله 1999تا 2008با بازي برندان فريزر بر پرده سينماها آمدند.

عملكرد نه‌چندان مناسب موميايي در آمريكاي شمالي باعث شد «واندر وومن» يا همان «زن شگفت‌انگيز» در دومين هفته اكران هم صدرنشين جدول فروش باقي بماند. اين فيلم ابرقهرماني با وجود كاهش 45درصدي تماشاگرانش در بيش از 4100سينما به نمايش خود ادامه داد و بيش از 57ميليون دلار درآمد داشت. واندر وومن به كارگرداني پتي جنكينز تا پايان روز يكشنبه در دنيا 435ميليون دلار فروخته كه يك پيروزي بزرگ براي شركت برادران وارنر است.

کد خبر 373006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha